ارتقا عملکرد تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۱۴۳ هزار تنی عملکرد تخلیه و بارگیری موارد صنعتی و معدنی در شش‌ماهه‌ی نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ارتقا عملکرد تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، حسن خلج طهرانی با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۹ شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در منطقه فعالیت ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس در حال فعالیت هستند، گفت: این شرکت‌ها نقش بسزایی در ایجاد ارزش‌افزوده، جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.

وی در ادامه به ارتقا سطح تعاملات این منطقه عظیم اقتصادی با راه‌آهن هرمزگان و بهبود شرایط حمل‌ونقلی در این منطقه عظیم اقتصادی اشاره کرد و افزود: این اقدامات سبب بهبود عملکرد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری ریلی در منطقه شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به تشریح این موضوع پرداخت و تصریح کرد: در شش‌ماهه‌ی نخست امسال ۶ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۲۲ تن، مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری ما بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

وی در پایان توسعه‌ی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف را یکی از برنامه‌های اساسی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی ۴۵ شرکت معتبر در حال ساخت و نصب تجهیزات با هدف بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف هستند و این روند توسعه ما را به آینده بسیار امیدوار می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها