وضعیت عجیب تلگرام در ایران پس از فیلتر اینستاگرام و واتس‌آپ!

نتایج جدیدترین بررسی انجام شده توسط مرکز پژوهشی بتا که در زمینه داده‌کاوی فعالیت میکند، نشان می‌دهد که با وجود فیلتر بودن تلگرام، میزان بازدید از پیامها و پست‌های این پیام‌رسان از حدود ۱/۲ میلیارد بازدید در بازه زمانی ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور، به حدود ۲/۸ میلیارد بازدید در فاصله ۱۵ شــهریور تا ۱۵ مهرمــاه افزایش یافته و بیش از دو برابر شده است.

وضعیت عجیب تلگرام در ایران پس از فیلتر اینستاگرام و واتس‌آپ!

به گزارش مستقل آنلاین؛ تلگرام روی دور محبوبیت است!

میزان بازدید از پیام‌ها و پســت‌های تلگرام از ۱/۲میلیارد بازدید در اواسط شهریور بــه ۲/۸ میلیارد  بازدید در اواســط مهر رســیده اســت

گزارش مرکز پژوهش بتا نشــان می‌دهد از نیمه شهریور تا نیمه مهر  ۱۴۰۱، بازدید از پســت‌های تلگرامی، رشدی بیش از  ۲ برابر داشــته اســت. این اتفاق در حالی رخ داده که فیلترینگ از اواخر شهریور گسترده‌تر شده و به سختی می‌توان از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کرد. 

اینستاگرام و واتس‌آپ از ۳۰ شهریورماه در ایران فیلتر شدند و برای ساعات بســیاری اینترنت اپراتورها ملی شد، علاوه بر فیلترینگ یکسری از پلتفرم‌ها، امکان اســتفاده از ابزارهای تغییر IP نیز ســخت‌تر از گذشته شده است. 

اما آمارها نشان می‌دهد که عملا فیلترینگ شکست خورده و بازدید محتواها در تلگرام نسبت به گذشته حتی بیشتر هم شده است.

 نتایج جدیدترین بررسی انجام شده توسط مرکز پژوهشی بتا که در زمینه داده‌کاوی فعالیت میکند، نشان می‌دهد که با وجود فیلتر بودن تلگرام، میزان بازدید از پیامها و پست‌های این پیام‌رسان از حدود ۱/۲ میلیارد بازدید در بازه زمانی  ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور، به حدود ۲/۸ میلیارد بازدید در فاصله ۱۵ شــهریور تا ۱۵ مهرمــاه افزایش یافته و  بیش از دو برابر شده است. 

گزارش بتا همچنین نشان از محبوبیت تلگرام دارد و زمانی کــه رقیب آن‌یعنی واتس‌آپ هم در ایران فیلتر شد، مردم استفاده از تلگرام با قابلیت‌های متنوعش را ترجیح دادند./ دیجیاتو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها