مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده بیمه ملت برگزار شد

به منظور بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 29 اسفند 1400 مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت بیمه ملت با حضور بیش از 68 درصد صاحبان سهام، برگزار شد.

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده بیمه ملت برگزار شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه ملت، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت بیمه ملت (سهامی عام) با حضور بیش از 68 درصد صاحبان سهام، حسابرس و بازرس قانونی، حسابرس مستقل، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی، اعضای هیئت‌مدیره و دکتر علیرضا یزدان‌دوست سرپرست مدیریت عامل شرکت بیمه‌ملت با حدنصاب رسیدن حاضران، ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 23 شهریور 1401 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هیئت رئیسه مجمع متشکل از داود حمزه‌ء به عنوان رئیس مجمع، امیر محمدرحیمی و روح‌اله شهبازی به عنوان ناظران مجمع و مهدی کشاورز بهادری به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه، گزارش هیئت‌مدیره به مجمع در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد شرکت در سال مالی 1400 از سوی مهدی کشاورز بهادری ارائه شد.

هیئت رئیسه مجمع پس از استماع گزارش هیئت مدیره، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت و بحث و بررسی پیرامون دستور جلسه، درخصوص صورت های مالی شرکت که شامل ترازنامه، حساب سود و زیان و سود و زیان انباشته، یادداشت های همراه و گزارش عملکرد هیئت مدیره برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 را با اکثریت آراء تصویب کردند و معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت مندرج در یادداشت 57 همراه صورت‌های مالی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 با رعایت کامل مفاد ماده مذکور مورد تنفیذ مجمع قرار گرفت.

هیات رئیسه مجمع مقرر نمودند پس از کسر مبالغ مربوط به اندوخته قانونی، اندوخته احتیاطی (سرمایه) از سود قابل تخصیص شرکت که مندرج در صورت سود و زیان است، مبلغ 61،314 میلیون ریال خالص ( 2 ریال به ازاء هر سهم) به عنوان سود نقدی بین سهامداران تقسیم و مابقی به حساب سود انباشته انتقال یابد.

درخصوص انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی (اصلی و علی‌البدل) با اکثریت آراء،  موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل شرکت و موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به عنوان بازرس و حسابرس علی‌البدل شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 انتخاب شدند و حق‌الزحمه حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی به هیئت مدیره تفویض شد و همچنین درخصوص بند 6 دستورجلسه با موضوع انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت بیمه ملت، روزنامه ایران به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

در بخش دیگری از این مجمع، حق‌حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره و اکچوئر رسمی و علی‌البدل نیز تعیین شدند. همچنین، هیئت‌مدیره بیمه ملت، برای سومین سال مالی پیاپی، از دریافت پاداش به نفع سهامداران، خودداری کرد.

در این مجمع برای رعایت مفاد ماده 15 آئین نامه شماره 78 مصوب شورای‌عالی بیمه، انتخاب محاسب فنی (اکچوئر) رسمی اصلی و علی البدل را برای سال 1401 با رعایت مقررات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به هیئت مدیره شرکت تفویض شد و نیز مجمع به آقای مهدی کشاورز بهادری با حق توکیل به غیر، وکالت دادند تا نسبت به انجام امور ثبتی و امضای ذیل دفاتر قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری اقدام نماید.

گفتنی است مجمع عمومی عادی سالیانه به طور فوق العاده بیمه ملت در ساعت 9 صبح روز چهار‌شنبه 23 شهریورماه سال‌جاری با حضور بیش از 68 درصد صاحبان سهام آغاز شد و در ساعت 12 به پایان رسید.

بنا بر اعلام بیمه ملت، با توجه به ابلاغیه درباره مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، مجمع شرکت بیمه ملت با حضور حداقلی شخص حقیقی یا حقوقی برگزار شد و سهامداران به منظور رعایت دقیق مصوبه مذکور نسبت به مشاهده برخط (آنلاین) جلسه از طریق سایت این شرکت اقدام کردند.

شایان ذکر است؛ در برگزاری این جلسه آنلاین، عملکرد خوب و مناسب بسترهای مجازی برای برگزاری جلسه آنلاین نقش به سزایی در گردآوری سهام‌داران بیمه ملت برای برگزاری این مجمع ایفا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها