این خودروها گران شدند + جدول

بررسی قیمتها در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حاکی از روند افزایشی 2 تا 5 میلیون تومانی محصولات داخلی و افزایش 20 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی دارد. البته خریداران واقعی خودرو قدرت چانه زنی دارند .

این خودروها گران شدند + جدول

به گزارش مستقل آنلاین؛ به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، امروز خودرو در کشور ما نه یک کالایی مصرفی، بلکه یک کالای سرمایهای است و نوسانات ارزی در برخی موارد آنقدر قیمت ها را بالا برده است که به کاهش نرخ ارز نیز کمتر واکنش نشان می دهند.

بررسی قیمت خودرو در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حاکی از روند افزایشی ۲ تا ۵ میلیون تومانی محصولات داخلی و افزایش ۲۰ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی دارد.

 نوسان قیمتی در بازار خودرو هر روز رقم های متفاوتی را برای انواع محصولات داخلی و مونتاژی ثبت کرده است.  این موضوع موجب شده تا خریداران خودرو دست از خرید بردارند و کمتر به پای میز معامله بروند. البته طولانی شدن روند مذاکرات برجام و اخبارمنفی که در خصوص نتایج مذاکرات به گوش می رسد در کنار تغییرات نرخ دلار موجب شده تا بازار خودرو مسیر افزایش قیمت ها را طی و معطل کاهش قیمت ها نماند.

 موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران  در این ارتباط معتقد است، بلاتکلیفی بازار بیشتر به اخبار مثبت و منفی واصله سیاسی بین المللی، نوسانات ارزی و موضوع واردات خودرو برمیگردد که این عوامل بازار را در یک خواب عمیق فرو برده است.

وی افزود: بررسی قیمتها در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حاکی از روند افزایشی 2 تا 5 میلیون تومانی محصولات داخلی و افزایش 20 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی دارد. البته   خریداران واقعی خودرو قدرت چانه زنی دارند و در صورتی که بین 10 تا 20 درصد کمتر از قیمت بازار پیشنهاد خود را به فروشندگان ارائه کنند، امکان خرید وجود دارد.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران،  امروز خودرو در کشور ما نه یک کالایی مصرفی، بلکه یک کالای سرمایهای است و نوسانات ارزی در برخی موارد آنقدر قیمت ها را بالا برده است که به کاهش نرخ ارز نیز کمتر واکنش نشان می دهند.

وی عدم تناسب عرضه و تقاضای خودرو دیگر عامل تأثیرگذار بر قیمتها عنوان کرد و ادامه داد: باید نیاز روزانه، ماهانه و سالیانه بازار خودرو تامین شود، اما دستکم در چند سال گذشته عرضه خودرو در حد تقاضا نبوده و 40 تا 50 درصد کمتر از نیاز بازار عرضه شده است.

 

قیمت خودرو

 

/ تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها