تا پایان سال تورم به ۹۰ درصد خواهد رسید

به دلیل بدهی فلج کننده دولت،پیش بینی می‌شود تا پایان سال نرخ تورم به ۹۰ درصد برسد.

تا پایان سال تورم به ۹۰ درصد خواهد رسید

به گزارش مستقل آنلاین،سی‌ان‌ان نوشت:

بانک مرکزی آرژانتین روز پنجشنبه نرخ بهره پایه خود را 950 واحد افزایش داد، زیرا این کشور در تلاش برای مهار تورم مارپیچی استکه به بالاترین حد در 20 سال گذشته یعنی 71 درصد رسیده است.

 بانک مرکزی نرخ بهره را برای دوره 28 روزه از 60 درصد به 69.5 درصد افزایش داد، نرخی که دو هفته و زمانی که دولت کابینه خود رابرای ایجاد یک اقتصاد جدید تغییر داد، تعیین کرد. 

 قیمت‌ها در ماه جولای 7.4 درصد افزایش یافت که بالاتر از انتظارات بود و تورم سالانه را به بالاترین حد در 20 سال گذشته یعنی 71 درصد رساند.  این ماه شاهد استعفای وزیر دارایی دیرینه رئیس جمهور آلبرتو فرناندز بود که به دنبال آن جانشین وی نیز برکنار شد.

 این اعداد امیدواری ها را از بین برد که گزارش های تورم خوش بینانه این هفته در ایالات متحده و برزیل ممکن است خبر خوبی برایبزرگترین اقتصاد مخروط جنوبی باشد.

 در مکزیک، بانک مرکزی روز پنجشنبه همچنین نرخ بهره معیار این کشور را به 8.5 درصد افزایش داد، که بالاترین سطح از زماناستقرار مدیریت جدید بر بانک در سال 2008 است. تورم سالانه مکزیک در ماه گذشته به 8.15 درصد افزایش یافت.  ، سطحی که ازدسامبر 2000 مشاهده نشده است.

 بانک مرکزی آرژانتین در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم این بانک "به کاهش انتظارات تورمی برای باقی مانده سال و تثبیت ثبات مالی ومبادلاتی کمک می کند."

 این بانک همچنین گفت که هدف از این تصمیم نزدیک‌تر کردن نرخ‌ها به یک سطح مثبت در شرایط واقعی است.

 نرخ بهره واقعی مثبت یکی از مواردی است که بین آرژانتین و صندوق بین المللی پول (IMF) در قرارداد بدهی اخیر 45 میلیارد دلاریتوافق شده است.

 کاهش تورم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 90 درصد برسد، و همچنین بدهی فلج‌کننده و هزینه‌های بیش از حد مزمن آرژانتین، درراس دستور کار آخرین وزیر اقتصاد این کشور، سرجیو ماسا قرار دارد.

 ماسا روز پنجشنبه هنگام اعلام طرحی برای اعطای مزایای مالیاتی و گمرکی به شرکت‌های نفتی و کاهش برخی تشریفات اداری درتلاش برای افزایش سرمایه‌گذاری در سازند شیل Vaca Muerta در کشور، فوریت خود را اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها