موارد ابتلا به آبله میمون ۷۷ درصد افزایش یافته است

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید موارد ابتلا به آبله میمون ۷۷ درصد افزایش یافته و به ۶ هزار و ۲۷ نفر رسیده است.

موارد ابتلا به آبله میمون ۷۷ درصد افزایش یافته است

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید موارد ابتلا به بیماری آبله میمون از زمان آخرین گزارش این سازمان در بیست و هفتم ماه ژوئن، ۷۷ درصد افزایش یافته و به ۶ هزار و ۲۷ نفر رسیده است.

بیشتر موارد در اروپا و آفریقا گزارش شده است؛ براساس گزارش‌های منتشر شده بیشتر موارد ابتلا در میان مردان رخ داده است و سایر گروه‌های جمعیتی هیچ نشانه‌ای از انتقال پایدار نشان نداده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا روز دوشنبه ۶۰۲۷ مورد تایید شده آزمایشگاهی آبله میمون از ۵۹ کشور را شمارش کرده است که نسبت به آخرین شمارش آن در هفته منتهی به ۲۷ ژوئن، ۲۶۱۴ مورد افزایش یافته است. این سازمان گفت که اکنون سه نفر در ارتباط با شیوع این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، ۹ کشور دیگر موارد ابتلا را گزارش کرده‌اند، در حالی که ۱۰ کشور هیچ مورد جدیدی را برای بیش از سه هفته گزارش نکرده‌اند.

تدروس ادهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت که نگران مقیاس و گسترش ویروس است و خاطرنشان کرد که بیش از ۸۰ درصد موارد در اروپا مشاهده شده است.

علایم اکثر بیماران آبله میمون تب، بدن درد، لرز و خستگی است؛ افراد مبتلا به بیماری‌های جدی‌تر ممکن است دچار بثورات و ضایعاتی در صورت و دست‌ها شوند که ممکن است به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها