تاکنون موردی از آبله میمون در کشور مشاهده نشده است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت در قائمشهرگفت: تاکنون موردی از بیماری نوپدید آبله میمون در کشور مشاهده نشده است.

تاکنون موردی از آبله میمون در کشور مشاهده نشده است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی قائم شهر گفت: تاکنون موردی از بیماری نوپدید آبله میمون در کشور مشاهده نشده است.

دکتر گویا افزود: این بیماری با آزمایشات قابل تشخیص است و درحال حاضرمرحله اولیه آزمایشات تشخیصی این بیماری در انیسیتو پاستور ایران انجام می‌پذیرد، اما باید امکانات تشخیصی قطعی را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کنیم.

او گفت: شیوع بیماری آبله میمون از حیوان به انسان ونیز انتقال آن از انسان به انسان از طریق تماس مستقیم پوست با پوست و رابطه جنسی با فرد آلوده صورت می‌گیرد.

دکتر گویا ورود بیماری آبله میمون از آفریقا به برخی کشور‌های اروپایی، امریکا و آسیا را نگران کننده دانست ادامه داد: در کشور ما تاکنون هیچکدام از مواردی که مشکوک به این بیماری تلقی شدند افراد به این بیماری ابتلا نداشتند و هنوز بیماری آبله میمون وارد کشور ما نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها در مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۱۵۰ میلیون دز واکسن دریافت کردند، افزود: با افزایش و سرعت گرفتن روند واکسیناسیون امروز شاهد دوران فروکش بیماری کرونا در کشور هستیم.

او گفت: با تلاش مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان در مجموع روزانه ۲۰۰ نفر در سراسر کشور مبتلا به کرونا بستری می‌شوند که بیشتر آن‌ها موارد خفیف هستند و تعداد فوتی‌ها نیز در ۱۵ روز اخیر از ۱۰ نفر افزایش نیافته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، عمده واکسیناسیون صورت گرفته را نوبت اول اعلام کرد و افزود: درصد کمتری از این آمار واکسیناسیون نوبت دوم و سوم بوده که پوشش واکسیناسیون نوبت سوم اصلا مناسب نیست و این به ما هشدار می‌دهد ممکن است در ماه‌های آینده علیرغم تلاش‌ها دوساله در مقابله باکرونا مجددا این بیماری شعله ور شود.

دکتر گویا حفظ و نگه داشتن دوران ثبات و فروکش شدن بیماری کرونا درکشور را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی وخصوصا زدن ماسک در محافل عمومی وشستن مداوم دست‌ها را رعایت نکنیم این فرصت را به بیماری کرونا می‌دهیم تا با سرد شدن هوا درآینده شاهد اتفاقات ناگوار در کشور باشیم و تنها راه پیشگیری و حفظ ثبات اوضاع موجود پوشش واکسیناسیون سوم برای همه جمعیت هدف کشور است.

او با اشاره به باز شدن مدارس در مهرماه، انجام واکسیناسیون دانش آموزان را یک ضرورت حیاتی دانست و با ابراز نگرانی ازپائین بودن آمار واکسیناسیون در کودکان دبستانی آنرا یک نقیصه عنوان کرد و خواهان همکاری خانوده‌ها در انجام واکسیناسیون برای تضمین سلامت فرزندان و خود خانواده‌ها در جامعه شدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به بیماری کرونا درکشورمارا تاکنون بیش از هفت میلیون ۲۳۱ هزار نفر اعلام کرد که این آمار قطعا کمتر از تعدا واقعی مبتلایان خواهد بود و این آمار مربوط به کسانی است که آزمایش تست کرونا دادند و نتیجه آزمایشات تشخیصی آن‌ها مثبت بوده است.

او تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در ایران را ۱۴۱ هزار نفر اعلام کرد که طبق آزمایشات تشخیصی مثبت کرونا ثبت شده اند و قطعا تعداد جان باختگان نیز بیشر از آمار رسمی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها