بی بند و باری و فساد اخلاقی با آزادی فرق می کند

برخی افراد، بی بندوباری را جزئی از آزادی و نشانه تمدن و تجدد میدانند ولی زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی نیازی به تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارد.

بی بند و باری و  فساد اخلاقی با آزادی فرق می کند

به دنبال انتشار کلیپی از رفتارهای هنجارشکنانه برخی در برنامه تحت عنوان بزرگداشت روز جهانی اسکیت در شیراز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن چنین حرکت‌هایی، خواستار ورود قوای سه گانه در زمینه قانونگذاری و نظارت، روش مدیریت و اجرای قوانین عفاف و حجاب و حمایت از آمران، برای ممانعت از وقوع اینگونه مسائل شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

"بسم الله الرحمن الرحیم
متاسفانه در روزهای اخیر شاهد فعالیت هایی هنجارشکنانه در حوزه فرهنگی به خصوص حوزه عفاف و حجاب از سمت برخی اغفال شدگان هستیم.

برخی افراد، بی بندوباری را جزئی از آزادی و نشانه تمدن و تجدد میدانند و بعضی آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی نامیده اند، این در حالی است که زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره گیری و الگو برداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی سلام الله علیهما نه تنها نیازی به الگوهای وارده ناهنجار غربی و تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارد، بلکه خود الگوی بی نظیری برای زنان جهان خواهد بود.

سخن گفتن از بدحجابی و پیامدهای آن برای عده ای ناخوشایند و چه بسا مخالفت با تمدن، پیشرفت و آزادی تلقی شود؛ اما از آنجا که به تبع این آزادی های بی قید و شرط، بروز مشکلات اخلاقی روزافزون و مفاسد بی شمار در جامعه قطعی خواهد بود و با توجه به اینکه فساد اخلاقی مهم ترین عامل انحطاط و نابودی فرهنگ یک جامعه به شمار می آید، این امر سبب شده تدریجاً بی عفتی و بی حجابی به عنوان یک معضل اساسی فرهنگی و اجتماعی تلقی شود.

بی توجهی و کوچک انگاری این هجمه فرهنگی درمورد حجاب بزرگ ترین و مقدس ترین زبان بین المللی زنان مسلمان، در سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) شهر شیراز، خیانتی بزرگ به زن، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می تواند آثار جبران ناپذیری را در کوتاه مدت بر جامعه بگذارد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ضمن محکومیت این حرکت های مغایر با تعالیم اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی از کسانی که در دام گروه های ضد فرهنگ دیرین اسلامی-ایرانی از مسئله حجاب غافل شدند، می خواهد که به برقراری امنیت فرهنگی در جامعه روی آورند و از مسئولین و متولیان فرهنگ خواستار برخورد قاطع با هنجار شکنان، ضمن برداشتن قدم های محکم و موثر کوتاه مدت و بلند مدت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب میباشد.

مسئولان فرهنگی و مدیران سازمانهای متولی، رسانه ها، دستگاه های تربیتی و ارشادی موظفند ضمن حمایت از مقوله عفاف و حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری نمایند.

مجلس شورای اسلامی در قانون گذاری و نظارت، نیروی انتظامی در برخورد، دولت در روش مدیریت، دستگاه های فرهنگی و قوه قضانیه در اجرای قوانین عفاف و حجاب و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر جدیت و مراقبت داشته باشند تا خدای ناکرده اتفاقاتی از این دست رخ ندهد.

مبلغان دینی، معلمان مدارس و اساتید دانشگاه ها نیز باید علاوه بر تبیین چهره به چهره در این امر مقدس، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را جزو لوازم ضروری و اولیه خود برای تبلیغ و ترویج حیاء، غیرت و احیاء امر به معروف و نهی از منکر و پاسخگویی به شبهات قرار دهند و خود را ملزم به استفاده از آن و بهره گیری تبلیغی از آن بدانند، چرا که دشمن از این راه هجمه های زیادی را علیه زن و مرد مومن و مسلمان ایرانی وارد کرده است.

در پایان از تمامی دستگاه های متولی عفاف و حجاب خواستاریم جهت شناساندن عمق و محتوای عفاف و حجاب، برنامه ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها