ناامن ترین بیمارستان کشور در تهران است/ متروپل دوباره تکرار می‌شود؟

بعد گزارشات روسای دانشگاه های علوم پزشکی مشخص شد نا امن ترین بیمارستان کشور در تهران است و اخطار پلمب این بیمارستان توسط دادستانی تهران صادر شد.

ناامن ترین بیمارستان کشور در تهران است/ متروپل دوباره تکرار می‌شود؟

متروپلِ آبادان ریخت تا صدای ساختمان ها، پاساژ ها و حتی بیمارستان های زیادی بلند شود که از ریزش و اتفاقات مشابه مترو پل خبر می دهند. بعد از این حادثه در آبادان لیستی منتشر شد که نشان می داد امثال این ساختمان در کشور کم نیست. ساختمان هایی که یا مکان های پر رفت و آمد درمانی هستند و یا آموزشی.

چندی پیش اخطار پلمب ناایمن‌ترین بیمارستان کشور توسط دادستانی تهران نیز صادر شد همچنین برای  بیش از 2 هزار مدرسه دولتی نیز پرونده ایمنی تشکیل شد تا با این کار شاید بتوان از اتفاقات ناگواری همچون متروپل جلوگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در این باره گفت: طبق گزارش رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی حسب درخواست سازمان آتش نشانی صادر شده است.

وی همچنین افزود: مقرر شده است برای همه مدارس دولتی تهران شامل دو هزار و ۴۲۰ مدرسه، پرونده ایمنی تشکیل و آموزش و پرورش نسبت به اصلاح و ارتقای وضعیت این مدارس اقدام کنند.

درباره وضعیت ایمنی بیمارستان های کشور نیز عباس استاد تقی‌زاده مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تاکنون مطالعه جامعی درباره ایمنی بیمارستان‌ها انجام نشده است، گفت: به همین دلیل نمی‌توانیم بررسی کنیم که در شرایط کنونی در سال ۱۴۰۱ آیا وضعیت‌مان از نظر ایمنی بیمارستان‌ها در همان حد ۴۰ تا ۵۰ درصد گذشته است یا خیر.

وی ادامه داد: بطورکلی می‌توان گفت وضعیت ایمنی بیمارستان‌ها در حد متوسط است؛ نه خیلی بد هست و نه خیلی شرایط عالی دارد اما از آنجایی که بیمارستان‌ها جزو اماکن حیاتی و حساس محسوب می‌شوند و اگر حادثه‌ای رخ دهد، باید فعال باشند و بتوانند به بیماران خدمات ارائه دهند، طبیعتا انتظارمان این است که وضعیت بیمارستان‌ها بهتر از این باشد و بتوانیم ایمنی را به ۷۰ تا ۸۰ درصد که وضعیت مطلوبی است، برسانیم.

با این حال بحران امری است که ناگهان ایجاد می شود و همیشه زمانی رخ می دهد که هیچ کس انتظارش را نداشته و آمادگی لازم را ندارد. پلاسکو وقتی فروریخت یک پیام روشن به ایرانیان داد. هیچ‌کس نه در تهران و نه در کل کشور، آماده رویارویی با چنین بحرانی نیست. مترو پل فروریخت تا دوباره ثابت کند، هیچ‌کس در ایران قدرت مدیریت بحران برای جمع کردن یک برج فرو ریخته را ندارد. شواهد در متروپل نشان می‌دهد که هیچ آمادگی قبلی برای مواجه با چنین بحرانی حتی پیش‌بینی نشده بود. چه برسد به آمادگی برای روز مبادا در تهران.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها