خوردن توت فرنگی باعث ابتلا به هپاتیت A می شود

کارگروهی مشترک از مقامات بهداشتی در ایالات متحده و کانادا در حال بررسی مواردی از هپاتیت A هستند که به طور بالقوه به توت فرنگی ارگانیک تازه به انسان منتقل می شود.

خوردن توت فرنگی باعث ابتلا به هپاتیت A می شود

سازمان غذا و داروی ایالات متحده اعلام کرد: کارگروهی مشترک از مقامات بهداشتی در ایالات متحده و کانادا در حال بررسی مواردی از هپاتیت A هستند که به طور بالقوه به توت فرنگی ارگانیک تازه به انسان منتقل می شود.

به گزارش سیناپرس، آژانس فدرال بهداشت ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که برخی توت فرنگی های فروخته شده در این کشور دارای ویروس هپاتیت A  هستند. این میوه ها در اوایل بهار به فروش رسیده و باعث آلوده شدن برخی افراد شده اند و  اگرچه عمر توت فرنگی های مورد بحث به پایان رسیده است، اما سازمان غذا و دارو از عموم مردم می خواهد که اگر کسی این توت فرنگی ها را منجمد کرده باشد تا بعدا مصرف کنند، آن ها را دور بریزد.

گفتنی است مصرف توت فرنگی  های آلوده تاکنون حداقل منجر به ثبت ۱۷ مورد هپاتیت A در ایالات متحده شده که از این میان ۱۲ مورد در بیمارستان بستری شده اند.  لازم به توضیح است که موارد مشابهی نیز در کانادا گزارش شده و آژانس بهداشت عمومی این کشور اعلام کرد تا روز جمعه ۱۰ مورد تایید شده آزمایشگاهی هپاتیت A ثبت شده است. 

باید توجه داشت که هپاتیت A ویروسی است که باعث بیماری کبدی می شود و شدت عفونت می تواند از خفیف تا حاد بوده و چند هفته تا ماه ها طول بکشد. به گزارش سیناپرس، علائم عفونت می تواند طی ۱۵  تا ۵۰ روز پس از مصرف غذا و نوشیدنی آلوده رخ دهد.

اصلی ترین علائم این بیماری شامل خستگی، حالت تهوع، استفراغ، درد معده، زردی، ادرار تیره و مدفوع کم رنگ است در حالی که این بیماری در افراد زیر ۶ سال ممکن است بدون علامت باشد.به گزارش سیناپرس، این اعلامیه در حالی منتشر شد که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از ۵ آوریل تا پنجشنبه ۶۵۰ مورد هپاتیت حاد در کودکانی از ۳۳ کشور گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها