طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه از سوی جهان تحت فشار است

سرپرست وزارت آموزش طالبان با بیان اینکه حکومت سرپرست کابل به‌دنبال ایجاد مکانیسمی برای حضور دختران در مدرسه است، اظهار داشت که طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان از سوی جهان تحت فشار است.

طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه از سوی جهان تحت فشار است

«مولوی نورالله منیر» سرپرست وزارت آموزش طالبان دوشنبه، (۲۲فروردین) بار دیگر گفت که مدارس دخترانه به‌زودی با مکانیسم جدید بازگشایی خواهد شد.

وی افزود که حکومت سرپرست کابل برای بازگشایی مدارس دخترانه از سوی جهانیان به شدت تحت فشار قرار داشته و آنان نیز ضرورت آموزش برای زنان و مردان را درک می‌کنند.

مولوی نورالله منیر ادامه داد که این گروه در حال کار بر روی مکانیسم منظم برای بازگشایی مدارس بوده و به زودی مدارس در سراسر افغانستان به روی دختران باز خواهند شد.

طالبان حدود ۲۱۰ روز می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تندی جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

طالبان برای چندمین بار است، که وعده بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را می‌دهد و با گذشت ماه‌ها هنوز بر تعهد خود در قبال دختران افغانستان عملی نکرده است.

ناظران بین‌المللی با اشاره به دوره قبلی حکومت طالبان مبنی بر وعده‌هایی درباره وضعیت زنان و دختران در این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این مقامات گروه طالبان به جامعه جهانی تعهد داده بود، که با آغاز سال جدید تعلیمی در افغانستان ( اول فروردین) مدارس دخترانه را باز خواهند کرد.

این درحالی است، که نزدیک به ۲۱۰ روز از تسلط طالبان در افغانستان می‌گذرد و بانوان به‌عنوان قشر آسیب پذیر جامعه باگذشت زمان، با محدودیت‌های بیشتری مواجه می‌شوند./ فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها