تمامی مهاجران قانونی و غیرقانونی در کشور واکسن زدند

‌رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ایران سال‌هاست که پذیرای مهاجران افغانستانی در کشور بوده و هم اکنون پنج میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند و در دوره همه‌گیری کرونا، همه مهاجران حتی آنهایی که غیر قانونی وارد ایران شدند واکسن زدند.

تمامی مهاجران قانونی و غیرقانونی در کشور واکسن زدند

پیر حسین کولیوند اظهار کرد: در دوره همه‌گیری کرونا، همه مهاجران شامل آنهایی که دارای مجوز کار در ایران هستند و حتی مهاجرانی که غیر قانونی وارد ایران شدند، واکسن زدند و از همه خدمات درمانی، آموزشی و رفاهی مانند دیگر شهروندان ایرانی بهره می‌برند. مهاجران در ایران امکان سرمایه‌گذاری در طرح عمرانی و رفاهی ایران را پیدا کرده‌اند؛ در کدام کشور با مهاجران چنین رفتاری می‌شود؟ اینها اقدامات موفقی است که ایران انجام داده و الگویی برای دیگر کشورها شده است.

وی درباره تحریم‌های ایران که هلال احمر را نیز دربرگرفته است، افزود: هلال احمر ایران با وجود داشتن وظایف و تعهدهای بشردوستانه درگیر تحریم‌های ظالمانه شده و بارها این موضوع را به رؤسای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: ایران به دلیل این تحریم‌ها در ارائه خدمات بشردوستانه دچار مشکل شده است؛ به عنوان مثال در خرید دارو و تجهیزات پزشکی از دیگر کشورها با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌ایم چون امکان جابه‌جایی پول را نداریم و حساب‌های بانکی هلال‌احمر ایران در خارج از کشور که برای واریز کمک‌ها هنگام وقوع بحران‌ها بود به دلیل تحریم‌ها مسدود شده است. از این ظلم بالاتر وجود دارد؟ ایران بارها این موضوع را پیگیری کرده و به اطلاع مسئولان فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه این تحریم ظالمانه علیه هلال‌احمر ایران باید جایی ثبت شود تا افکار عمومی جهان از این موضوع آگاه شوند، گفت: مردم جهان قضاوت خواهند کرد که این تحریم‌ها علیه هلال‌احمر ایران ظلم بزرگی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها