این پسر با یک عکس سلفی میلیونر شد!

ثروت باورنکردنی که نصیب پسر جوان شده بود، نتیجه سلفی هایی بود که مدتها پیش از خود ثبت کرده و با ایده ای هوشمندانه از آن استفاده کرد.

این پسر با یک عکس سلفی میلیونر شد!

یک جوان 22 ساله اندونزیایی به نام سلطان گوستاف الغزالی فکرش را هم نمی کرد که روزی کلکسیونی که از تصاویر صورتش جمع‌آوری کرده است او را به ثروت زیادی برساند. این دانشجوی رشته علوم کامپیوتر که بعد از تبدیل مجموعه‌ای از سلفی ‌ها به توکن ‌های غیر مثلی یا همان NFT به ثروت زیادی دست یافته است.

"گوستاف الغزالی" در طی یک دوره چهار ساله تحصیلش، نزدیک به 1000 عکس سلفی از خودش در حالی که در مقابل کامپیوترش نشسته، گرفته است. او بعد ها به این فکر کرد که آن ها را به NFT که توکن های دیجیتالی منحصر به فردی هستند و در یک بلاک چین خریداری، فروخته و ذخیره می شوند، تبدیل کند.

سلطان ابتدا برای این که فکرش را نمی کرد که سلفی هایش فروش بروند، قیمت هر یک از آن ها را فقط 0.00001 اتریوم تخمین زده بود، اما بعد از جلب توجه معامله‌ گران ارز های دیجیتال پرخطر، ارزش آن ‌ها خیلی ‌زود بیشتر شد و حالا هر کدام از تصاویر با قیمت بیش از 10000 دلار به فروش می ‌رسند.

او حتی توانسته بود 35 عکس را در یک روز بفروشد. بیش از 200 NFT دیگر هم در اواخر همان روز و صد ها مورد دیگر توسط تریدر ها در Opensea فروش رفته بود.

هر سلفی او الان تا 4 اتریوم به فروش می رسد و این کلکسیون که Ghozali Everyday نام دارد. کل تصاویر او تا به حال به ارزش 374 اتریوم فروخته شده است.

مقامات اداره دارایی محلی از طریق توییتر با او تماس گرفته ‌اند تا به او دستور دهند که پرداخت‌ ها را انجام دهد، اما او ادعا کرد که والدینش هنوز از ثروت تازه کشف ‌شده ‌اش اطلاعی ندارند. البته در نهایت او هم نتوانسته از مالیات فرار کند و به دام افتاده است./ نمناک

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها