زنان باردار درگیر با کرونا/ بستری 5 زن باردار مبتلا به کرونا در اراک

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک گفت: در حال حاضر ۵ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

زنان باردار درگیر با کرونا/ بستری 5 زن باردار مبتلا به کرونا در اراک

دکتر اکبر زمانی اظهار کرد: ۵ مادر باردار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ با حال عمومی نسبتا خوب بستری و تحت درمان متخصصان عفونی و مشاوره زنان قرار دارند و هیچ موردی از نوزاد مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراک حدود ۴ تخت برای نوزادن مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته و برای مادران باردار مبتلا، قابلیت افزایش تا ۲۱ تخت وجود دارد.

زمانی یادآور شد: عمده تظاهرات ویروس کرونا در کودکان شامل درگیری مجاری تنفسی فوقانی، گلودرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب  و عمده درمان ها، درمان معمول سرماخوردگی، نوشیدن آب و مایعات و استراحت است.

وی اظهار کرد: در صورت داشتن علائمی چون تب، مصرف تب‌بر بلا مانع است، اما اگر مدت زمان تب بیش از ۵ روز باشد یا پس از رفع دوره کوتاه مجددا رخ دهد یا درد قفسه سینه، سرفه شدید، بی حالی، ضعف و بی اشتهایی غیر معمول و تظاهرات گوارشی، اسهال و استفراغ مشاهده شود مراجعه به پزشک الزامی است تا مراحل درمان تحت نظر پزشک معالج گذرانده شود.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک در پایان اظهار کرد: با توجه به سرایت پذیری بسیار بالای سویه اُمیکرون، لازم است که استفاده از ماسک و حفاظت فیزیکی و عدم حضور در تجمعات در کنار دریافت واکسن برای واجدین شرایط در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها