مردم کدام کشورها باید واکسن کرونا بزنند؟

کشورهای اروپایی اخیرا پیشرفت سریعی در معرفی انواع واکسن ویروس کووید ـ ۱۹ به منظور واکسیناسیون اجباری داشته اند. در این بین واکسیناسیون اجباری در برخی از کشورهای آمریکای لاتین و آسیا نیز وجود دارد.

مردم کدام کشورها باید واکسن کرونا بزنند؟

قانون جدید اتریش که همه بزرگسالان را موظف می‌کند در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند، هفته گذشته در میان بحث‌ و جدلها به مرحله اجرا درآمد، در حالی که کشور همسایه آلمان در حال بررسی اقدام مشابهی است. در همین حال، جوامع سالخورده ایتالیا، یونان و چک برای واکسن‌های اجباری در میان گروه‌های سنی در معرض خطر انتخاب شدند. این افراد به عنوان افراد بالای ۶۰ سال در یونان و جمهوری چک و افراد بالای ۵۰ سال در ایتالیا تعریف می شوند.

همانطور که نقشه نشان می دهد، الزام به واکسینه شدن در برابر ویروس کووید ـ ۱۹ برای همه بزرگسالان در تاجیکستان، ترکمنستان و شهر واتیکان نیز وجود دارد، که اولین کشورهایی بودند که این دستورات را اعلام کردند.

اندونزی و میکرونزی بعداً و همچنین اکوادور که واکسیناسیون کرونا را برای افراد بالای پنج سال الزامی کردند. در کاستاریکا، افراد زیر سن قانونی واجد شرایط هستند که واکسن کرونا برای آنها اجباری است.

در غیر این صورت، واکسیناسیون های اجباری برای کارکنان مراقبت های بهداشتی یا برخی از مشاغل دیگر که به سطح بالایی از تماس انسانی نیاز دارند، وجود دارد. برخی از کشورها نیز تصمیم می‌گیرند دستوری صادر نکنند، اما مقررات سختگیرانه‌ای را در مورد افراد واکسینه نشده وضع می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها