آخرین جزئیات از ورود واکسن کرونا به ایران

سید مسعود خاتمی در پاسخ به سوال که واکسن وارداتی به چه افرادی تزریق می‌شود؟، گفت: واکسنی اسپوتنیک وی روسی که چندی پیش وارد کشور شد.

آخرین جزئیات از ورود واکسن کرونا به ایران

سید مسعود خاتمی در پاسخ به سوال که واکسن وارداتی به چه افرادی تزریق می‌شود؟، گفت: واکسنی اسپوتنیک وی روسی که چندی پیش وارد کشور شد و تزریق آن از روز گذشته آغاز گردید، به افرادی زده می‌شود که تزریق واکسن برای آن‌ها ضرورت دارد، نظیر کادر درمان و افراد با ریسک بالا مثل اشخاصی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و افراد بالای ۶۵ سال که فعلا در الویت تزریق واکسن هستند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار است وزارت بهداشت دستورالعمل‌های لازم برای تزریق واکسن رابنویسد، افزود: نحوه توزیع واکسن کرونا به گونه‌ای است به افراد نیاز‌مند واکسن تزریق می‌شود و در حال حاضر تعداد واکسن‌ها آنقدر نیست که بتوان آن را به همه واکسن زد.

وی با بیان اینکه شاید لازم نباشد واکسن کرونا به همه مردم تزریق شود، اظهار کرد: درخصوص واکسن زدن افرادی که قبلا به این بیماری دچار شده اند، اختلاف نظر وجود دارد و در حال حاضر تنها به افراد با ریسک بالا واکسن تزریق می‌شود که مصداق بارز آن کادر درمان آن هم نه همه آن‌ها و فقط پزشکان و پرستارانی که با مبتلایان به کرونا سر و کار دارند، است.

این نماینده مجلس در خصوص ورود محموله‌های بعدی واکسن کرونا به کشور توضیح داد: قرار است مقدار واکسن خریداری شده به طور مرتب وارد کشور شود و در این خصوص جای نگرانی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها