3 شهر شمالی پیشنهادی برای سفر

شمال ایران از دیرباز تاکنون همواره یکی از مقاصد مهم برای سفر در ایام تعطیل و حتی غیر تعطیل در بین مسافران بوده است.

3 شهر شمالی پیشنهادی برای سفر

 درواقع می توان گفت خطه شمال یکی از بهترین مناطق توریستی کشور است که باب میل و پسند همه ایرانیان در اقصی نقاط کشور نیز هست. به این ترتیب اجاره و رزرو ویلا به یکی از دغدغه های همیشگی مسافران و میزبانان شمالی تبدیل شده است.

اما مسئله ای که می توان مطرح کرد این است که کدام یک از شهرهای سرسبز شمالی را به عنوان مقصد انتخاب کنیم؟ برای برخی افراد دریا و ساحل به تنهایی کافی است تا طعم یک سفر کامل به شمال را بچشند، اما برخی دیگر عاشق طبیعت و جنگل و درخت هستند و برای قدم زدن در جنگل های سرسبز به شمال می روند.

به هرحال فرقی نمی کند از کدام دسته باشید. شهرهای شمالی به قدری متنوع و زیبا هستند که همه سلیقه ها را راضی نگه می دارند و شما می توانید همزمان از آبی دریا و سبزی جنگل لذت ببرید. در ادامه 3 شهر زیبای شمالی را به شما معرفی می کنیم تا از این به بعد با آگاهی بیشتری راهی سفر به شمال شوید.

  1. تنکابن

b

شهرستان تنکابن، یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که آن را به سرزمینی با طبیعتی زیبا و چشم ‌نواز و رویایی‌ترین مقصد گردشگری در شمال کشور می‌دانند. به همین دلیل این شهرستان سالانه میزبان جمع زیادی از مسافران و توریست‌های از سراسر ایران و جهان است. شما هم می توانید با اجاره روزانه خانه در تنکابن سفری توریستی به این شهر زیبا داشته باشید.

شهر تنکابن جدا از جنگل‌های رویایی و سرسبزش به خاطر باغ‌های کیوی، پرتقال، چای نیز زبانزد خاص و عام است. بزرگترین مرکز پرورش انواع گل و گیاه‌های رنگارنگ و زینتی نیز در این شهر قرار دارد. این شهر مملو از جاذبه های گردشگری است و بهترین های آن شامل جنگل های دوهزار و سه هزار، دشت دریاسر، روستای قلعه گردن، پلاژ ساحلی عباس آباد، آبگرم فلک ده، پارک ملی خشکه داران، قله سیالان، آبشارهای کوه سر، آبشار جلیسان، پارک جنگلی چالدره،  پل چشمه کیله، غار آبی دانیال و قلعه مارکوه می شود. زیبایی های طبیعی و رویایی جنگل های دوهزار و سه‌هزار، آب و هوای مطبوع ییلاقی وچشم اندازهای بسیار جذاب ساحلی، این شهرستان را به مرکز جذب گردشگر تبدیل کرده است.

  1. متل قو

متل قو در شهرستان عباس آباد استان مازندران واقع شده و محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد. این روزها بسیاری از افراد در زمان سفر، پیش از همه متل قو را در اولویت قرار می‌دهند. این شهر کوچک ولی زیبا در مجاورت دریای خزر قرار دارد و دارای یکی از بهترین سواحل استان مازندران است. همچنین، فاصله کوتاه بین ساحل دریا و دامنه کوه به زیبایی این شهر افزوده است.

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در نواحی شمالی شهر، ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه‌ی کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ای اندک بین ساحل دریا و دامنه‌ی کوه و نزدیکی غاری زیبا و استثنایی به نام غار دانیال، جذابیت این منطقه را دو چندان کرده‌اند.

از جمله دیگر امتیاز‌های این شهر، قرار گرفتن در نزدیکی آب‌های زیبا و نا‌محدود خزر است که با وجود ماسه‌های نرم ساحلی، در کنار پوشش گیاهی واقعا دیدنی و زیبا، به مکانی گردشگری و بسیار موردعلاقه‌ گردشگران در مازندران تبدیل شده است. این شهر از یک طرف مشرف به جنگل‌های سبز است و از طرف دیگر رو به دریا است و این نیز یکی دیگر از امتیاز‌های این شهر زیبا است.

قیمت ویلا در این شهر حتی نسبت به شهر‌های بزرگ‌تر، بسیار گران‌تر است و شما می توانید با اجاره روزانه آپارتمان در متل قو (سلمان شهر) اقامت به صرفه تری در این شهر داشته باشید.

  1. ساری

شهر ساری، مرکز استان مازندران یکی از زیباترین شهرهای گردشگری شمال است. جاذبه ‌های دیدنی و تماشایی این شهر، هر ساله هزاران مسافر و گردشگر را به سمت این منطقه جذب می‌کنند. قدمت تاریخی این شهر به هزاران سال پیش باز  می‌گردد. از طبیعت منحصر به فرد گرفته تا پناهگاه ‌های حیات وحش، دامنه زیبای کوهستان البرز و شرایط آب و هوایی مساعد، همه و همه باعث شده که این شهر  از سوی مسافران بسیار مورد استقبال واقع شود.

از دیدنی های ساری می توان به میدان ساعت، قلعه رسکت، دریاچه الندان، عمارت فاضلی، خانه و موزه کلبادی، مسجد جامع ساری، چشمه های باداب سورت، سد سلیمان تنگه، ساحل فرح آباد و ... اشاره کرد.

بهترین زمان مسافرت به ساری در فصل بهار و پاییز است چراکه در این فصول ساری طبیعت فوق العاده زیبا و چشم نوازی دارد و همچنین از میزان رطوبت هوای آن کاسته شده وآب و هوای معتدل و خنکی دارد. به طوری که می توان گفت همانند تکه ای از بهشت است که در شمال ایران زمین واقع شده، به همین دلیل فصل بهار و پاییز بهترین فصل سفر به ساری محسوب می شود. معمولا گردشگران نیز این فصول را برای مسافرت به این خطه انتخاب می کنند. شما هم می توانید در فصل بهار یا پاییز برای اجاره روزانه خانه در ساری اقدام کرده و سپس راهی سفر شوید.

لیدوماتریپ گام به گام در سفر همراه شما

c

لیدوماتریپ یکی از وبسایت های معتبر در زمینه رزرو آنلاین انواع اقامتگاه در سراسر کشور است که می‌توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید. این سایت خدمات اجاره سوییت، ویلا، آپارتمان، هتل و اقامتگاه بومگردی را به اشکال مختلفی ارائه می‌دهد.

برای رزرو آنلاین در لیدوماتریپ، کافی است به آدرس www.lidomatrip.com مراجعه کنید، نام شهر مورد نظرتان را در نوار جستجو وارد کرده و اطلاعات مربوط به تاریخ سفر و تعداد نفراتتان را به قسمت های مشخص شده اضافه کنید. لیدوماتریپ تمام موارد موجود برای اقامت با توجه به اطالاعات درخواستی شما را نشان می‌دهد. همچنین در صفحه معرفی اقامتگاه ها نیز می‌توانید با استفاده از فیلترهایی که در بالای صفحه قرار دارد جستجوی نهایی خود را با جزئیات بیشتر و مطابق با خواسته ‌هایتان انجام دهید.

در هنگام رزرو اولیه، پس از رزرونهایی، هنگام پرداخت، هنگام تحویل و نیز تخلیه اقامتگاه، در تمام این مراحل تیم پشتیبانی لیدوماتریپ همراه شماست. هر زمان با مشکلی مواجه شدید و یا سوالی داشتید می توانید همه روزه و به صورت 24 ساعته با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید و مشکلتان را مطرح کنید. تیم پشتیبانی در اسرع وقت به مشکل شما رسیدگی خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها