رییس سازمان امور اجتماعی:

بیش از ۵ میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی: نرخ شیوع الکل در کشور بین ۹ تا ۱۰ درصد افراد بالای ۱۵ تا ۶۴ سال است به طوری که سالانه بیش از پنج میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند. سالیانه در کشور حدود ۱۰۰ هزار نفر اقدام به خودکشی می‌کنند که البته مرگ و میر ناشی از این اقدامات حدود ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ نفر است، با این حال اگر این سیر صعودی مدیریت نشود در آینده نه چندان دور در رده کشورهایی قرار خواهیم گرفت که میزان خودکشی در آن نگران کننده است.

بیش از ۵ میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند

 

بیش از ۵ میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند

 

به گزارش ایرنا، تقی رستم وندی روز یکشنبه در دومین همایش ملی مواجه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام افزود: براساس پیمایشی که داشتیم، مردم می گویند که ۴۵ درصد مردم و مسوولان قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در مبحث قانون گرایی در جامعه‌ای که ۴۵ درصد آن فکر می کنند قانون رعایت نمی شود، مردم فکر می کنند که بحث هنجارشکنی طبیعی است.

رستم وندی افزود: در همین پیمایش مردم این اعتقاد را دارند که ۵۰ درصد عدالت اجرا نمی شود و میزان اجرای آن کم است، اگر در جامعه عدالت نباشد مردم به فکر برقراری عدالت خواهند بود و تلاش می کنند که عدالت را برقرار و ظلم را جبران کنند.

رئیس سازمان امور اجتماعی میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور را در حال افزایش دانست و گفت: شاخص میل به اعتراض نیز از نشان‌گرهای مهم است. این اعتراض می‌تواند در قالب رفتارهای هنجارشکنانه یا کج روی خود را نشان دهد. از سوی دیگر ظرف سالیان اخیر با افزایش فشار اقتصادی و معیشتی تاب آوری مردم کاهش پیدا کرده است.

 

 ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار، آمار سالانه سقط جنین غیرقانونی 

رییس سازمان امور اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود به آمار موجود در حوزه سقط جنین نیز اشاره و تصریح کرد: مطابق با آمارهای موجود در وزارت بهداشت ۲۳۰ هزار سقط در سال و مطابق با برخی پژوهش‌ها ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار سقط جنایی و یا غیر قانونی در سال انجام می‌شود که باید به آن رسیدگی کرد

ترویج عفاف و حجاب نیازمند گذر از کلیشه‌های سنتی 

رستم وندی تاکید کرد: اقدامات در حوزه حجاب و عفاف باید در صدر تلاش‌ها قرار گیرد و باید یک نوآوری در الگوهای اثرگذار عفاف و حجاب شکل گیرد. 

به گفته وی، باید از کلیشه‌ها و روش‌های سنتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج الگوی عفاف و حجاب عبور کرده و به یک نوآوری رسید.

رستم وندی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی را نباید در دایره آسیب های اجتماعی محدود بلکه باید عمیق تر و جامع تر آن را بررسی کرد، گفت: نباید دچار ساده انگاری یا تقلیل گرایی در این امر شویم و آسیب‌های اجتماعی را صرفا به حوزه اجتماعی معطوف بدانیم.

 

سالانه بیش از ۵ میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند

 رئیس سازمان امور اجتماعی، درباره وضعیت مصرف الکل در کشور به عنوان یک آسیب اجتماعی گفت: نرخ شیوع الکل در کشور بین ۹ تا ۱۰ درصد افراد بالای ۱۵ تا ۶۴ سال است به طوری که سالانه بیش از پنج میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند. 

وی ادامه داد:  درحالی باید به مصرف الکل توجه کرد که رسانه‌های ما به هیچ عنوان جسارت پرداختن به تغییر نگرش مردم نسبت به الکل را ندارند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی مصرف صفر الکل را توصیه می‌کند، تاکید کرد که باید نسبت به مصرف الکل در کشور توجه کرد

 

صیغه‌یابی، آسیبی در حال گسترش در فضای مجازی

وی با بیان اینکه الگوهای همسریابی به عنوان یک آسیب عمده در فضای مجازی مطرح است به بحث صیغه‌یابی در فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: صیغه‌یابی در فضای مجازی به عنوان یک آسیب در حال گسترش است و حتما باید نسبت به این امر حساسیت داشته باشیم تا مفاهیم دینی دچار انحراف نشود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها