کارنامه شورایاران در چهار دوره گذشته را ارائه کنید

مستقل آنلاین/نغمه علی بیک-جمعه ای که گذشت شاهد پنجمین دوره انتخابات شورایاری بودیم. شورایاری از جمله ترتیبات اجتماعی است که با حمایت شهرداری تهران و شورای شهر تهران برای تعامل با شهروندان محلات تهران و به صورت برگزاری انتخابات تشکیل می شود.

کارنامه شورایاران در چهار دوره گذشته را ارائه کنید

امسال این انتخابات با چالشی از طرف سازمان بازرسی کل کشور که زیرمجموعه قوه قضائیه است مواجه شد.

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اصل 100 قانون اساسی برگزاری انتخابات شورای شهر را غیرقانونی دانست و با ارجاع به اصل 174 قانون اساسی که نظارت بر حسن جریان و اجرای صحیح قوانین را برعهده این سازمان معرفی می کند وظیفه خود دانست که هم قبل از اجرای انتخابات و هم بعد از آن غیرقانونی بودن تشکیل این شوراها را پیگیری کند و پرسید: هزینه هایی که برای شورایاری از بودجه عمومی و دولتی هزینه می شود را چه کسی باید پاسخ دهد؟

این در حالی است که سید آرش حسینی میلانی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهرتهران اعلام کرد سران سه قوه با برگزاری انتخابات شورایاری ها موافقت کردند.

همچنین لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری، هاشمی رئیس شورای شهرتهران و الویری و مسجدجامعی اعضای این شورا و حناچی شهردار تهران را برای تشکیل جلسه ای پیرامون انتخابات شورایاری دعوت کرد. در این جلسه که با حضور نمایندگان سازمان بازرسی و مشاوران حقوقی معاونت حقوقی رئیس جمهور تشکیل شد جنیدی وعده داد : رفع اختلافات حقوقی توسط این معاونت انجام می گیرد و حرف آخر را آنها می زنند.

همچنین شهردار تهران در این زمینه گفت: شهر تهران یک ابر شهر است. وی تعداد 21 نفر اعضای شورای شهر تهران را برای رسیدگی به مشکلات هشت میلیون تهرانی ناکافی دانست و وجود نمایندگانی در محلات تهران را یک نیاز قلمداد کرد.

رئیس شورای شهر تهران هم شورایارها را آخرین زنجیره حلقه حاکمیت به شمار آورد و اجرای این انتخابات را مطابق اصل 7 قانون اساسی دانست و آن را موجب کارآمدی نظام و رضایتمندی مردم دانست.

با توجه به این که قوانین در کشور خیلی مورد اعتنا نیستند و هم اکنون حقوق بگیران دولت رد پای قانون مجلس شورای اسلامی را در فیش حقوقی خود نمی بینند و کار به جایی رسیده است که برای تکمیل پروژه های بیست و چند ساله  به فروش اوراق مشارکت متوسل می شویم یک سوال اساسی فکر نگارنده را مشغول می کند: کارنامه چهار دوره گذشته شورایاران چه بوده است؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها