سیارک جمجمه ای شکل کشف شد!

ستاره شناسان سیارک دیگری که از نزدیکی زمین گذشته بود را کشف کردند، البته این سیارک تهدیدی برای زمین نبود.

سیارک جمجمه ای شکل کشف شد!

به تازگی سیارک دیگری در فاصله بسیار نزدیکی از زمین کشف شد. این موضوع زمانی کمی نگران کننده شده بود که سیارک در مدار ماه قرار گرفته بود.

به نقل از spaceexplored،  مارک باسلاو، کارشناس برخورد سیارک ها، گفت: "اگر سیارک جمجمه‌ای شکل تهدیدی برای زمین بود، یک دهانه به وسعت ۶ مایل ایجاد می‌کرد. البته حرکت این سیارک با سرعت ۷۸۲۹۳ مایل در ساعت، می‌توانست خطرناک باشد". سیارک جمجمه‌ای یک بار دیگر در نوامبر ۲۰۱۸ نیز از کنار زمین عبور کرده بود، اما در آن زمان فاصله‌ بیشتری با زمین داشت و به مسیر خود ادامه داد و از زمین دور شد. سیارک جمجعه‌ای در اکتبر سال ۲۰۸۲، دوباره در فاصله‌ای دورتر از کنار زمین عبور خواهد کرد.

سیارک جمجمه ای

آزمایش تغییر مسیر سیارک‌ها برای نجات زمین

این موضوع که سیارک‌ها ممکن است به زمین برخورد کنند یک امر رایج است، همچنین بیشتر سیارک‌ها در مدار زمین و نزدیک به این سیاره دیده شده اند. با این حال، ناسا در حال بررسی این موضوع است و در حال تحقیق روی آزمایشی است که بتواند تغییر مسیر سیارک‌ها را ممکن کنند تا این سیارک‌ها تهدیدی برای زمین محسوب نشوند. این آزمایش در اواخر سال گذشته میلادی روی فضاپیمای SpaceX Falcon ۹ انجام شد. این فضاپیما به سمت سیارکی به نام Didymos پرواز کرد.

سیارک ها

 آزمایش ذکر شده توسط آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز اداره شد که این آزمایش اولین تلاش برای تغییر جهت یک سیارک بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها