علایم امیکرون چیست؟

رییس مرکز بهداشت خوزستان تهوع، استفراغ و کاهش اشتها را از علایم سویه اُمیکرون کرونا دانست.

علایم امیکرون چیست؟

دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان، در استانداری بیان کرد: ویروس پشت هیچ مرزی نمی ماند و شناسایی یک مورد از سویه اُمیکرون می‌تواند کل استان را دربرگیرد.

وی با بیان اینکه ما از یک درصد افراد کووید مثبت نمونه‌برداری می‌کنیم افزود: این بدان معنی است که تاکنون ۱۰۰ مورد از سویه اُمیکرون در خوزستان وجود داشته و هر ۲ روز، تعداد بیماران ۲ برابر می شود.

وی بیان کرد: این سویه ابتدای دی در خوزستان شناسایی شده و تا الان هفت دوره ۲ روزه را گذرانده است لذا موارد زیادی از اُمیکرون در خوزستان وجود دارد و می توان گفت در کل استان پخش شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اگر سازمان هواپیمایی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کرد شاید این اتفاق رخ نمی داد.

وی ادامه داد:در تاریخ دوم دی از یک مرد ۵۳ ساله که بیماری کلیوی مزمن داشته و مشکوک به اُمیکرون بود مجدد تست گرفته شد که نتیجه تست آن در چهارم دی مثبت اعلام شد.

وی بیان کرد: این شخص ساکن آبادان بوده و ۲ نوبت واکسن زده بود  در حالی که اگر دز سوم  واکسن را زده بود شاید به اُمیکرون مبتلا نمی‌شد. این فرد در تاریخ ۲۶ آذر به تهران سفر کرد و ۲۸ آذر به آبادان بازگشته بود بنابراین احتمال آن وجود دارد که در هواپیما یا در فرودگاه آلوده شده باشد.

علوی با بیان اینکه از افراد مشکوک در خوزستان به طور مرتب نمونه‌گیری می‌کنیم گفت: تاکنون ۲۵۰ نمونه را که از نظر کرونا مثبت بوده و از نظر اُمیکرون مشکوک بوده‌اند به تهران ارسال کرده‌ایم و هنوز گزارشی مبنی بر مثبت شدن این نمونه ها در اختیار ما قرار نگرفته است اگرچه ندادن گزارش به معنی نبود بیماری نیست.

وی افزود: تاکنون ۶ میلیون و ۵۵ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است و پوشش نوبت اول واکسن در خوزستان ۸۳ درصد، نوبت دوم ۶۷ درصد و نوبت سوم ۱۱ درصد بوده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه رشد واکسیناسیون در خوزستان خیلی کند است گفت: رشد نوبت اول ما در روز ۰.۰۵ درصد، رشد نوبت دوم ۰.۱ و نوبت سوم ۰.۲ درصد است یعنی ۲۰ روز طول می‌کشد که یک درصد واکسیناسیون در خوزستان رشد پیدا کند در حالی که متوسط واکسیناسیون کشوری بیش از ۸۸ درصد است و ما ۶ درصد عقب‌تر هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ درصد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در خوزستان واکسن نزده و ۶۷ درصد ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند. ۲۱ درصد پیک های موتوری در خوزستان نیز تاکنون واکسن نزده و کمتر از ۵۰ درصد آنها ۲ دز تزریق کردند.

وی گفت:همچنین ۱۰ درصد رانندگان سرویس مدارس واکسن نزده اند؛ ۱۲ درصد رانندگان تاکسی های برون شهری و ۲ درصد رانندگان تاکسی های درون شهری هنوز واکسن خود را تزریق نکرده‌اند این در حالی است که تزریق ۲ دز واکسن حدود ۳۰ درصد در برابر اُمیکرون موثر است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه باید روند واکسیناسیون را در خوزستان سرعت بخشیم افزود: پوشش واکسیناسیون در خوزستان قابل قبول نیست زیرا برخی از استان ها حدود ۹۰ درصد جمعیت خود را واکسن زده‌اند؛ البته باید یادآور شد حدود ۲۶ درصد جمعیت ما زیر ۱۲ سال بوده که نمی‌توانیم آنها را واکسن بزنیم.

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها