ماسک پارچه ای در پیشگیری از اُمیکرون مناسب نیست

با تداوم روند گسترش شیوع سویه اُمیکرون برخی از کارشناسان به افراد توصیه کردند که زمان آن رسیده در انتخاب نوع ماسک خود تجدید نظر کنند به ویژه اگر هنوز از ماسک پارچه ای استفاده می کنند.

ماسک پارچه ای در پیشگیری از اُمیکرون مناسب نیست

محققان آمریکایی اظهار داشتند: ماسک های پارچه ای فانتزی هستند و با توجه به گسترش سویه اُمیکرون استفاده از آنها برای پیشگیری از ابتلا به این سویه از کروناویروس توصیه نمی‌شود.

محققان تاکید کردند: ما باید حداقل از ماسک جراحی سه لایه استفاده کنیم که به عنوان ماسک یکبار مصرف نیز شناخته می شود و در اکثر داروخانه ها یافت می شود. می‌توان از ماسک پارچه‌ای روی آن استفاده کرد اما ماسک پارچه‌ای به تنهایی توصیه نمی‌شود.

به گفته محققان، در حالت ایده‌آل، در مکان‌های شلوغ باید از ماسک KN۹۵ یا N۹۵ استفاده کرد. این ماسک ها به دلیل برخورداری از موادی خاص مانند الیاف پلی پروپیلن بهتر از ورود ذرات ریز به بینی یا دهان جلوگیری می کنند.

در طول چند ماه اول همه‌گیری کووید-۱۹ کارشناسان بهداشت، عموم مردم را از خرید ماسک‌های N۹۵ منصرف کردند زیرا متخصصان پزشکی با کمبود تجهیزات حفاظت شخصی مواجه بودند اما اکنون ماه‌های زیادی از زمانیکه عرضه ماسک N۹۵ با مشکل مواجه بود، می‌گذرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، با این حال جدیدترین دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در مورد انتخاب، نحوه استفاده صحیح و نگهداری ماسک‌های صورت به افراد توصیه کرده از ماسک‌های N۹۵ اجتناب کنند و در عوض ماسک‌هایی با دو یا چند لایه پارچه قابل شستشو و قابل تنفس انتخاب کنند که برخی محققان این توصیه را اشتباه بزرگی خواندند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها