مراقب چه بیماری هایی در دوران بارداری باشیم؟

دیابت ممکن است خطر سقط جنین در دوران بارداری را افزایش دهد.

مراقب چه بیماری هایی در دوران بارداری باشیم؟

به گفته متخصصان همچنین بیماری دیابت برای زنان کشنده‌تر از مردان است و در صورت بارداری، خطر عوارض ناشی از این اختلال متابولیک بسیار بالا می‌رود.

سطح بالای قند خون در دوران بارداری می تواند به سقط جنین، مرده زایی، نقص مادرزادی در جنین یا زایمان زودرس، پره اکلامپسی و زایمان سخت منجر شود.

همچنین بیماری دیابت می تواند زنان را در معرض خطر بیماری قلبی، بیماری کلیوی، نابینایی، افسردگی، عفونت های ادراری و مشکل ناباروری قرار داده و بر سلامت کلی آنان تاثیر بگذارد. عدم کنترل سطح قند در دوران بارداری می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

متخصصان هندی اظهار داشتند: دیابت بارداری یکی از عوارض مهم بارداری است و شیوع این عارضه در کشور به دلیل تاخیر در سن بارداری و کاهش سن ابتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر است. این عوارض ممکن است شامل ماکروزومی، مشکل در تنفس، زردی و هیپوگلیسمی یعنی کاهش سطح قند خون در نوزاد باشد.

برای جلوگیری از عوارض بارداری لازم است آزمایشات مختلف خون و سایر آزمایشات برای ارزیابی هر گونه مشکل قلبی، کلیوی یا کبدی انجام شود و مادر باید سطح قند خون را کنترل و از حذف دارو خودداری کند.

 همچنین در صورت ابتلا به دیابت مصرف میوه‌های تازه، سبزیجات، غلات کامل، و انواع حبوبات توصیه می‌شود. ورزش کردن تحت نظر متخصص و برخورداری از وزن مطلوب نیز از دیگر نکات کلیدی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها