گرفتاری جدید در کمین مردم جهان!/ بیماری فلورونا چیست؟

نخستین مورد از ابتلا به بیماری دو گانه «فلورونا» که آمیخته ای از ویروس کرونا و آنفولانزاست، در سرزمین های اشغالی به ثبت رسید.

 گرفتاری جدید در کمین مردم جهان!/ بیماری فلورونا چیست؟

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت نوشت که نخستین مورد از ابتلا به بیماری دو گانه «فلورونا» که آمیخته ای از ویروس کرونا و آنفولانزاست، در سرزمین های اشغالی به ثبت رسید.

به نوشته این روزنامه فردی که مبتلا به این بیماری دوگانه شده است یک زن است که هفته جاری به زایشگاه رابین مراجعه کرده است.

به گفته پزشکان حال این زن جوان که واکسن نزده خوب است و انتظار می رود که امروز جمعه مرخص شود.

به گفته این پزشکان این زن دارای عوارض بیماری حاد نبود و به محض آن که به زایشگاه رسید، تست کرونا و آنفولانزا داد که هر دو مثبت از آب در آمد.

هنوز مشخص نیست که ابتلا به این دو ویروس کرونا و آنفولانزا باعث به وجود آمدن بیماری خطرناک تری می شود یا و نیز هنوز مشخص نیست که آیا بیماران دیگری نیز در سرزمین های اشغالی مبتلا به فلورونا هستند یا خیر.

سرزمین های اشغالی هفته گذشته شاهد موجی از مبتلایان به آنفولانزا شد به طوری که بیمارستان ها تا کنون نزدیک به 1848 بیمار را درمان کرده اند. همچنین در حالی نخستین مورد ابتلا به فلورونا ثبت می شود که روز چهارشنبه چهار هزار مورد ابتلا به کرونا در سرزمین های اشغالی ثبت شده است.این تعداد بالاترین تعداد ابتلای ثبت شده از ماه سپتامبر تا کنون به شمار می رود.

کرونا در اروپا

دولت فرانسه روز پنجشنبه از لغو موقت محدودیت‌های سفر‌ مرتبط با جشن‌های پایان سال میلادی برای آن دسته از اتباع بریتانیایی خبر داد که قصد عبور از این کشور برای بازگشت به محل سکونت خود در نقاط مختلف اروپا را دارند.

این رویکرد تازه در حالی از سوی وزارت کشور فرانسه اعلام شد که محدودیت‌های جدید مرتبط با موج تازه همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در این کشور باعث سردرگمی مسافران بریتانیایی شده است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور فرانسه، دستورالعمل‌هایی مبنی بر مدارا و آسان‌گیری به نیروهای پلیس مرزی ابلاغ شده تا بواسطه آن اتباع بریتانیا بتوانند بدون مشکل و دردسر به محل سکونت خود در نقاط مختلف اروپا بازگردند.

موج تازه همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در پی افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به اومیکرون در اروپا که با بازگشت محدودیت‌های بعضا شدید و کم سابقه طی ماه‌های اخیر همراه شده بسیاری از اتباع بریتانیایی ساکن در اروپا را که برای گذراندن جشن‌های سال نو میلادی به کشور خود سفر کرده‌اند به دردسر انداخته است.

این افراد با توجه به محدودیت‌‌های تازه اعمال شده از سوی بسیاری از کشورهای اروپایی برای بازگشت به محل اقامت و کار خود با مشکل مواجه‌اند.

در همین راستا راه عبور رانندگان بریتانیایی از تونل مانش که قصد عبور از فرانسه برای عزیمت به محل سکونت خود در دیگر نقاط اروپا را دارند از روز چهارشنبه از سمت بریتانیایی تونل مسدود شده است.

شرکت کشتیرانی «پی‌ اند او» در بریتانیا نیز بر اساس محدودیت‌های قبلی کرونایی به مسافران خود اعلام کرده بود که تنها افرادی که اقامت فرانسه را دارند اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت.

حال آنکه کاهش محدودیت‌ها و تصمیم موقت دولت فرانسه برای تسهیل عبور مسافران بریتانیایی از این کشور تا حدی مشکلات را برای این دسته از مسافران حل کرده است.

مسافران بریتانیایی مقیم فرانسه و نیز مسافرانی که برای عزیمت به نقاط دیگر اروپا از قطارهای یورواستار استفاده می‌کنند نیز مشمول محدودیت‌های سفر اعلام شده از سوی دولت فرانسه در خصوص اتباع کشور بریتانیا نخواهند شد.

وزارت امور خارجه بریتانیا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به نحوی فوری از دولت فرانسه خواسته است تا در خصوص سفر اتباع خود به این کشور شفاف سازی کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا همچنین از اتباع این کشور خواسته شده بود که پیش از سفر برای دریافت اطلاعات لازم و ضروری با شرکت‌های هواپیمایی مشورت کنند.

دولت فرانسه از هجدهم دسامبر به این سو به دلیل افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ هرگونه سفر به بریتانیا و یا از بریتانیا به این کشور را مستلزم ارائه دلایل قانع کننده اعلام کرده بود.

بر پایه گزارش وزارت کشور فرانسه، شهروندان بریتانیایی هم‌اکنون «اتباع کشور ثالث» محسوب می‌شوند؛ بر اساس این دسته‌بندی ترانزیت اتباع کشورهای ثالث به یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا از طریق خاک فرانسه طبق آنچه در نظر گرفته شده مجاز نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها