علائم امیکرون در افراد واکسینه‌شده کرونایی چیست؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود علائم ابتلا به سویه جدید کرونا (اومیکرون) در واکسینه ‌شده‌ها و افراد دارای سابقه عفونت قبلی با ویروس کرونا خفیف‌تر است.

علائم امیکرون در افراد واکسینه‌شده کرونایی چیست؟

دکتر فروزان کریمی ایمونولوژیست افزود: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا  (CDC) اعلام کرد که اکثر این بیماران، علائم خفیفی مانند سرفه، گرفتگی بینی و خستگی دارند و یکی از مبتلایان به مدت ۲ روز در بیمارستان بستری شدند.

وی ادامه داد: علائم دیگری از جمله تهوع یا استفراغ، تنگی‌نفس یا مشکل در تنفس، اسهال و از دست ‌دادن حس چشایی یا بویایی نیز در این افراد گزارش شده‌است.

کریمی ادامه داد: در این گزارش آمده است که تا روز دهم دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۹ آذرماه)، ۴۳ مورد بیمار مبتلا به کووید-۱۹ ناشی از سویه اومیکرون در آمریکا، شناسایی شده و اکثر این موارد بیماری در افرادی بوده که کاملاً واکسینه شده بودند و یک سوم از این تعداد، دز سوم واکسن (دز بوستر یا تقویتی) هم دریافت کرده بودند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: هرچند تعداد افراد مورد بررسی در این گزارش، اندک است؛‌ ولی همین یافته‌ها هم باعث این نگرانی شده‌اند که واکسن‌های کنونی ضد کووید-۱۹ ممکن است محافظت کمتری در برابر این سویه جدید داشته باشند./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها