وحشت 105 زن و مرد مشهدی از این مرد خشن

مرد خشن که باعث وحشت 105 شهروند مشهدی شده بود، به دام پلیس افتاد.

وحشت 105 زن و مرد مشهدی از این مرد خشن

 گزارش یک فقره زورگیری در یکی از خیابان‌های مشهد از سوی جوانی با سروصورت بسته به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، پای یکی از تیم‌های انتظامی مشهد را به صحنه جرم کشاند.

مال‌باخته که مردی جوان بود در اظهاراتش گفت که متهم سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت مدل آپاچی بوده است. او به شاکی پرونده نزدیک شده و در حالی که مرد جوان گرم صحبت با تلفن همراه بوده وی را تهدید و گوشی‌اش را سرقت کرده است. این اتفاق در تاریکی یکی از خیابان‌های هسته مرکزی مشهد رخ داده بود که متهم خشن پس از رسیدن به مقصود خود با فحاشی به مرد جوان سوار بر موتورسیکلت خود شده و از محل گریخته بود.

به گزارش رکنا؛ اگرچه تحقیقات اولیه برای شناسایی متهم این پرونده آغاز شده بود اما چند گزارش مشابه دیگر نیز در روزهای بعد از این حادثه به پلیس اعلام شد. گزارش‌ سرقت‌هایی که عامل آن با شگردی مشابه گوشی تلفن همراه طعمه‌های خود را ربوده بود. سرنخی که نشان می‌داد متهم این پرونده‌ها یک شخص است و همین موضوع موجب شد تا پرونده برای ادامه رسیدگی‌ها در اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی گشوده شود.

شناسایی هویت متهم با تصاویر دوربین مداربسته  در مشهد

پیگیری‌های این پرونده ادامه داشت و گزارش سرقت‌های متهم تحت تعقیب یکی پس از دیگری به پلیس اعلام ‌می‌شد. مأموران نیز زمانی در صحنه حاضر می‌شدند که متهم از چنگشان گریخته بود و هیچ اثری از او در دست نبود.

با توجه به حساسیت پرونده تحقیقات پلیسی بعد تازه‌تری پیدا کرد. از همین رو کارآگاهان پلیس با رصد و پایش میدانی و استخراج تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته چند صحنه جرم موفق شدند تا هویت متهم را شناسایی کنند.

دستگیری سارق در مخفیگاهش

مأموران پس از به دست آوردن این سرنخ با استفاده از منابع اطلاعاتی خود رد متهم را در منطقه پنجتن مشهد زدند و پس از انجام بررسی‌های میدانی مخفیگاه او را شناسایی و زیر نظر قرار دادند.

تحقیقات این پرونده حساس مراحل خود را طی می‌کرد و مخفیگاه متهم تحت نظر مجریان نظم و امنیت شهر قرار داشت تا اینکه او در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بود وارد محل مورد نظر شد.

کارآگاهان پلیس بدون فوت وقت با هماهنگی قضایی به‌سرعت متهم را قبل از اینکه موفق به فرار شود، در مخفیگاهش زمین‌گیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم به‌دام‌افتاده حاضر به همکاری با کارآگاهان پلیس نبود و حقیقت سرقت‌های سریالی خود را انکار می‌کرد. این فرد با دستور قضایی به اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی‌های تخصصی مأموران قرار گرفت. اگرچه او حاضر به همکاری با مأموران ما نبود اما پس از رویارویی با مستندات و شواهد موجود لب‌به‌بیان حقیقت گشود و به جرمش اعتراف کرد.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده افزود: در تحقیقات این پرونده تاکنون 105 فقره گوشی‌قاپی همراه با زورگیری از شهروندان مشهدی در مناطق مختلف این شهر از سوی متهم اصلی پرونده کشف شده است. علاوه بر این مال‌باختگان نیز به مرکز فرماندهی پلیس آگاهی فراخوانده شدند و ضمن شناسایی متهم، شکایت خود را علیه این سارق سریالی تنظیم کرده‌اند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی استان ادامه داد: متهم به همکاری با چند مال‌خر اموال مسروقه اعتراف کرده است که تحقیقات برای شناسایی این افراد ادامه دارد. سارق به دام افتاده نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها