اومیکرون چین را نابود خواهد کرد

آمار ابتلا به اومیکرون در جهان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. در چین وضعیت افتضاح است.

اومیکرون چین را نابود خواهد کرد

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

 داده های سیستم درمانی آفریقای جنوبی روز چهارشنبه نور امیدی را در مورد شدت نوع ویروس کرونای اومیکرون ارائه کرد، اما مقامات سازمان بهداشت جهانی هشدار دادند که برای نتیجه گیری قطعی زود است زیرا این ویروس در سراسر جهان گسترش یافته است.  

 در حالی که چند روز دیگر به دومین کریسمس این بیماری همه گیر باقی مانده است، کشورها محدودیت های جدیدی را برای شهروندان خود اعمال کردند و در عین حال نگران آسیب هایی بودند که این نوع ویروس ممکن است به اقتصاد خود وارد کند. برنامه‌های جشن‌ها و مهمانی‌های کریسمس از لندن تا دهلی نو از بین رفت.

 اومیکرون اولین بار ماه گذشته در جنوب آفریقا و هنگ کنگ شناسایی شد.  داده های اولیه نشان می دهد که این واکسن نسبت به واکسن های ساخته شده قبل از ظهور مقاوم تر است.

 اما مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی (NICD) انجام شد، نشان داد که احتمال بستری شدن در بیمارستان در افرادی که به اومیکرون آلوده شده‌اند بسیار کمتر از افراد مبتلا به سویه دلتا هستند.  

 همچنین به نظر می رسد موارد ابتلا به کووید-19 در استان گوتنگ آفریقای جنوبی، منطقه ای که امیکرون برای اولین بار در آن ظاهر شد، به اوج خود رسیده است.

 این مطالعه که مورد بازبینی همتا قرار نگرفته است، داده‌های امیکرون آفریقای جنوبی را از اکتبر و نوامبر با داده‌های مربوط به دلتا در فاصله آوریل و نوامبر مقایسه کرد.

 پروفسور شریل کوهن، پزشک مجموعه NICD، گفت: «در آفریقای جنوبی، اپیدمیولوژی این است: امیکرون

به گونه‌ای رفتار می‌کند که شدت کمتری دارد.

 "به طور اجباری، مجموع داده های ما واقعاً داستان مثبت کاهش شدت اومیکرون را در مقایسه با سایر انواع نشان می دهد."

 رئیس اروپایی سازمان جهانی بهداشت به رویترز در بروکسل گفت که سه تا چهار هفته برای تعیین شدت اومیکرون لازم است.

 هانس کلوگه گفت که اومیکرون که قبلاً در بریتانیا، دانمارک و پرتغال غالب بود، احتمالاً تا چند هفته دیگر گونه اصلی ویروس کرونا در اروپا خواهد بود.

 "شکی نیست که اروپا بار دیگر کانون همه گیری جهانی است. بله، من بسیار نگران هستم، اما دلیلی برای وحشت وجود ندارد. خبر خوب این است که...، ما می دانیم چه باید بکنیم."

 در همین حال، دولت‌ها برای مهار شیوع سریع این نوع ویروس تلاش کردند و از شهروندان خواستند که واکسینه شوند، زیرا اومیکرون برنامه‌های بازگشایی را که بسیاری امیدوار بودند پایان همه‌گیری را اعلام می‌کرد، لغو کرد.

 آلمان، اسکاتلند، ایرلند، هلند و کره جنوبی در روزهای اخیر قرنطینه جزئی یا کامل یا سایر اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی را مجدداً اعمال کرده‌اند.  وزیر بهداشت آلمان گفت که قرنطینه کامل را رد نکرده است. 

مسئولین شهر چینی شیان به 13 میلیون نفر از ساکنانش گفتند که در خانه بمانند زیرا در تلاش برای مهار افزایش موارد COVID-19 تحت سیاست عدم تحمل پکن است.

 سیاست گذاران در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا ضربه اقتصادی را که ممکن است از شیوع جدید ناشی شود، برطرف کنند. در وال استریت، نگرانی در مورد بهبود اقتصادی اومیکرون ادامه داشت و شاخص های سهام ایالات متحده در بازار باز عمدتا ثابت بودند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها