سینوفارم تزریق کرده‌ها؛ حتما دوز سوم را بزنند

وجگانی گفت: یک ماه آینده برای ما حساس و پر مخاطره ای است و اگر بتوانیم از هر گونه تجمعی خودداری کنیم می تواند موثر باشد.

سینوفارم تزریق کرده‌ها؛ حتما دوز سوم را بزنند

"محمد وجگانی" عضو کمیته علمی ستاد مقابله با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره شیوع پیک جدید با توجه به ویروس اومیکرون گفت: نمی‌توان گفت شناسایی اومیکرون در ایران به معنی ورود به پیک جدید است.

وی با بیان اینکه آنطور که شواهد در اروپا نشان می‌دهد اومیکرون سرعت انتشار بسیار بالایی دارد و بسیار سریع‌تر می‌تواند به صورت دو برابر شیوع پیدا کند، افزود: شاید مرگ و میر و آسیب این ویروس تا حدودی کمتر از سویه‌های قبلی باشد اما باز هم منتظر شواهد هستیم.

وجگانی گفت: مقداری فراگیری بیشتری دارد اما از طرفی مرگ و میر کمتری دارد و باید  کاملا برنامه واکسیناسیون دنبال شود و مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله کرونا افزود: مردم باید در مواجه با ویروس مهیا باشند چون یک مرتبه این ویروس ممکن است طغیان کند و در این صورت میزان آن می‌تواند بیشتر از سویه های دیگر باشد.

وی درباره حضوری شدن امتحانات و کلاس های درس دانشگاه ها و مدارس اظهار کرد: چنین مواردی می تواند خطرساز باشد وپیشنهاداتی در این زمینه در کمیته کشوری کووید داده شده است.

وجگانی تصریح کرد: یک ماه آینده برای ما حساس و پر مخاطره ای است و اگر بتوانیم از هر گونه تجمعی خودداری کنیم می تواند موثرباشد همچنین اگر مدارس آزمون های خود را مجازی کنند موثر است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا ادامه داد: مردم  حتما باید از گردهمایی های شب چله خودداری کنند و از خانوادگی شدن این دورهمیهای این شب جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بهتر است دانش آموزان در ۴ هفته ی آینده کمتر در مدارس حضور داشته باشند، تصریح کرد: باید از تجمع درسالن های کنسرت جلوگیری کرد و هر چه بیشتر در این ۴ ماه آینده رعایت کنیم کمتر به دام خطر خواهیم افتاد.

وجگانی درباره برگزاری کنسرت ها با توجه به آغاز سال نو میلادی در کشور های همسایه گفت: سفر به کشورهای دیگر بسیار پرخطراست و در یک ماه آینده از هرگونه رفت و آمد غیر ضروری و سفر رفتن به کشور های مبتلا باید خودداری شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون افراد ٧ تا ١٢ سال تصریح کرد: این کار در در دستور کار قرار گرفته استو به برنامه و به صورت تدریجی انجام خواهد شد؛ اما اولویت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ١٨ سال است.

وجگانی درباره واکسن های تزریق شده در ایران و اثر آن روی سویه اومیکرون افزود: افرادی که سینوفارم تزریق کردند باید در مدتمشخص تزریق دوز سوم را انجام دهند چرا که سه دوز واکسن سینوفارم بهتر از دو دوز آن است و مطالعات این موارد را تایید می کند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: طبق شواهد موجود لازم است هر واکسنی که در کشور وجود دارد تزریق شود و هیچمحدودیتی در این زمینه وجود ندارد و هر واکسنی می تواند به عنوان دوز بوستر تزریق شود./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها