این شهر اصلا خیابان ندارد!

شهر پونته درا واقع در کشور اسپانیا یک شهر قدیمی است که در آن هیچ ماشینی عبور نمی کند و خیابان هایش با سنگفرش پوشیده شده است.

این شهر اصلا خیابان ندارد!

اسپانیا در صدر فهرست دارندگان شهرهای دیدنی قرار دارد با این حال، علاوه بر جاذبه های گردشگری شناخته شده و شهرها، برخی مکان های شناخته شده دیگری هم دارند که ارزش دیدن را دارند پونته درا یکی از آن ها است ؛ شهری جالب با قوانینی جالب تر که در این بخش از سرگرمی نمناک خواهیم گفت.

بیشتر شهرها و شهرک های سراسر جهان برای عابران در ذهن ساخته شده اند اما تکامل فن آوری برای وسایل نقلیه مناسب تر از مردم است. امروزه پیاده روها در حال کوچک تر شدن هستند و به نظر می رسد شهرها بیشتر برای حرکت خودرو هستند. این شهر باستانی در شمال غربی اسپانیا واقع شده است اما چیزی که آن را منحصر به فرد می کند این است که شهر قدیمی مطلقا پیاده رو است.

برخی افسانه های در مورد پونته ودرا (پونته درا) وجود دارد که می گویند این شهر توسط قهرمان جنگ تروجان تاسیس شده است. اما این که حقیقت یا افسانه هستند سخت است. برخی از مورخان مدعی هستند که پونته ودرا بخشی از راه باستانی رومی بوده است.

نام روم برای Ad Duos Pontes" به معنای " پل قدیمی یا باستانی " بود . از آن زمان به بعد ، پونته ودرا افتخار و آبشار داشته است. در سال 1999 ، این شهر به سرعت به سمت عصر مدرن رفت و هیچ ماشینی نداشت و به این دلیل پاداش دریافت کرد.

این شهر قدیمی قرون وسطایی با معماری زیبا و خیابان های سنگفرش است این مکان ها به راحتی قابل دسترس و حتی لذت بخش تر هستند، زمانی که بازدیدکنندگان از ترافیک ماشین ها حواس پرتی ندارند.

"Capela de Peregrina"کلیسای کوچک زیبا است که در سال 1792 ساخته شده است . معماری کلیسا ترکیبی از سبک باروک و سبک نئوکلاسیک است. شکل گردی منحصر به فرد آن شبیه به صدف اسکالوپ است ؛ aنماد بازدیدکنندگان سانتیگو است که می توانند از پله ها بالا بروند و از روی گنبد به مناظر باور نکردنی شهرنگاه کنند.

موزه Edificio مجموعه ای از آثار هنری اسپانیایی و گالیسیایی را، همراه با قطعاتی از دوران روم، قرون وسطی، و قرن بیستم ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند انواع آثار باستانی و هنری از جمله نقاشی، مجسمه، سکه و جواهرات را پیدا کنند. علاوه بر مکان های تاریخی، فرهنگی و مذهبی، این شهر دارای فروشگاه های بزرگ، رستوران ها و کافه ها است که معتبر هستند. پونته ودرا نباید نادیده گرفته شوند./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها