با خوردن این میان‌وعده‌ها در آخر شب خودکشی می کنید!

مصرف میان وعده برای داشتن انرژی در طول روز بسیار مهم است اما باید توجه داشته باشید که چه چیزی را به عنوان میان وعده می خورید تا به بدن تان آسیب نرسد.

با خوردن این میان‌وعده‌ها در آخر شب خودکشی می کنید!

این میان‌وعده‌های آخر شبی که می‌توانند به سلامتی شما آسیب جدی برسانند، عبارتند از :

باقی‌مانده پیتزا

ممکن است وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما هر غذایی که بیش از حد چرب باشد می‌تواند موجب سوزش سر دل شود، به خصوص اگر بلافاصله پس از خوردن زیاد، دراز بکشید. میان وعده‌ای که کمتر از ۲۰۰ کالری داشته باشد، سالم‌تر است.

خوراک تند لوبیا و پنیر

خوردن غذای چرب و تند ایده خوبی نزدیک به زمان خوابیدن نیست. نه تنها فرد ممکن است دچار سوزش معده شود، بلکه ممکن است به خاطر وجود لوبیا که یک مکمل سالم است، خوردن آن در وعده عصرانه، گازهای ناراحت کننده زیادی را تولید کند.

چیپس

ترکیب روغن و نمک باهم مضر است، به خصوص مصرف آن به هنگام نزدیک شدن به زمان خواب. به علاوه، خوردن زیاد آن هم آسان است، بنابراین خوراکی که به ظاهر کم و سبک است، می‌تواند موجب پرخوری شده و برای خلق و خو و اندازه دور کمر نیز مضر باشد.

کلوچه و شکلات

مصرف قند زیاد موجب می‌شود تا در زمانی که باید سرعت حرکتتان را کاهش دهید، ایجاد نشاط و سرحال بودن کند. بعلاوه، افزودن قند اغلب می‌تواند احساس بدی را در فرد ایجاد کند.

 بستنی

ممکن است بسیار هوس خوردن بستنی کنید، اما سعی کنید در مقابل آن مقاومت کنید. چربی و قند می‌تواند به خواب رفتن را سخت‌تر کند و اگر بستنی با طعم شکلات را انتخاب کنید، جذب کافئینی که دوست ندارید را در اواخر ساعات روز خواهید داشت.

غلات شیرین

این خوراکی فاقد کربوهیدرات است، بنابراین برای مدت طولانی فرد را سیر نگه نمی‌دارد. اگر تمایل به مصرف غلات دارید، به جای تنقلات میوه‌ای شیرین یا یخ زده، انواع کم قند و کم فیبر آن را مصرف کنید.

نوشیدنی‌های گازدار

احتمالاً می‌دانید که در ساعات آخر شب باید از مصرف قهوه خودداری کنید، اما حواستان به چای و نوشابه کافئین‌دار نیز باشد. سعی کنید حداقل ۶ ساعت قبل از خواب کافئین را حذف کنید و نوشیدنی‌های گازدار حتی اگر فاقد کافئین باشند، می‌توانند مشکل‌ساز شوند.

گاز داخل آن می‌تواند باعث نفخ و سوزش سر دل شود. در حالی که الکل موجود در آن می‌تواند باعث خواب آلودگی شود، همچنین می‌تواند خوابیدن را سخت‌تر کند.

از مصرف خوراکی‌های جویدنی خودداری کنید

اگر متوجه شدید که هنگام تماشای تلویزیون در اواخر شب هوس خوردن چیزی را می‌کنید، مکث کنید و از خودتان بپرسید که آیا واقعا گرسنه‌اید؟ شاید فقط بی‌حوصله یا بی‌قرار باشید یا آماده‌اید که بخوابید، اما اگر واقعا گرسنه‌اید، بی‌توجه به بدنتان نباشید.

زمانی که شکمتان صدا می‌دهد یا قند خون تان پایین است، خوابیدن سخت می‌شود. انتخاب یک میان وعده مناسب در شب کمک می‌کند تا سریع تر و راحت‌تر بخوابید.

به خوراکی کم‌حجم و سیرکننده فکر کنید

حتی اگر عصبی هستید، در مصرف خوراکی زیاده‌روی نکنید. رفتن به رختخواب با شکم پر می‌تواند منجر به سوزش سر دل و نفخ معده شود و استراحت را بسیار سخت‌تر کند.

درعوض، یک وعده غذایی کوچک بخورید و به طور ایده‌آل غذایی که حاوی کمی پروتئین و مقداری کربوهیدرات پیچیده باشد./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها