درخواست ماکرون از مردم فرانسه:

دوز سوم واکسن را دریافت کنید

همزمان با شیوع پیک جدید کرونا در اروپا رئیس جمهور فرانسه از مردم خود خواست دوز سوم را تزریق کنند.

دوز سوم واکسن را دریافت کنید

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در بحبوحه افزایش موج تازه‌ای از ابتلا به کووید-۱۹ با مردم فزانسه زنده صحبت کرد و از یک کمپین برای تزریق دوز تقویتی برای افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله خبر داد که قرار است در ماه دسامبر به این طیف سنی تزریق شود.

مکرون به نقل از سازمان جهانی بهداشت گفت: موج پنجم کووید-19 در اروپا آغاز شده است. رئیس جمهور فرانسه گفت که افزایش نرخ بروز کووید-19، افزایش 40 درصدی در فرانسه طی هفته گذشته داشته و همچنین افزایش بستری شدن در بیمارستان، "سیگنال هشدار" است.

 

مکرون از کسانی که در فرانسه هنوز حتی یک دوز واکسن کووید-19 دریافت نکرده‌اند، خواست تا واکسینه شوند. او گفت " برای محافظت از خود واکسن بزنید. برای زندگی عادی واکسن بزنید."

 

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که از 15 دسامبر، افراد بالای 65 سال برای ادامه بهره مندی از مجوز سلامت فرانسه، که دسترسی به رستوران ها، رویدادهای فرهنگی و سفرهای ریلی بین شهری را فراهم می کند، باید مدرکی مبنی بر دریافت واکسن تقویت کننده واکسن ارائه دهند.

مکرون همچنین اعلام کرد که از اوایل دسامبر یک کمپین تقویت کننده برای افراد 50 تا 64 ساله آغاز خواهد شد. ماکرون می‌گوید افراد بالای ۶۵ سال برای ادامه استفاده از مجوز سلامت نیاز به تزریق تقویت‌کننده دارند.

فرانسه در حال حاضر روزانه به طور میانگین حدود 7277 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت می‌کند که از میانگین هفت روزه اخیر یعنی 4172 مورد در 10 اکتبر افزایش یافته است و این کشور در 3 نوامبر به بالاترین سطح یک ماهه بیماران بستری به دلیل کووید-19 رسیده است.

 

وزارت آموزش و پرورش پس از سخنرانی مکرون اعلام کرد که با توجه به بازگشت مجدد، استفاده از ماسک نیز برای همه دانش آموزان مدارس ابتدایی از دوشنبه آینده اجباری خواهد بود.

 

ماکرون همچنین گفت که با توجه به همه‌گیری همه‌گیر، شرایط مناسبی برای ادامه برنامه‌ریزی‌شده‌اش در سیستم بازنشستگی پرهزینه فرانسه، که یکی از برنامه‌های کلیدی برنامه انتخاباتی او در سال 2017 بود، مناسب نیست. وی گفت: از سال 2022 به بعد باید در خصوص اصلاح نظام بازنشستگی تصمیمات روشنی اتخاذ کنیم. انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است در آوریل(فروردین) آینده برگزار شود.

 

در این سخنرانی 27 دقیقه‌ای، مکرون اعلام کرد که فرانسه تلاشی برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید به منظور مقابله بهتر با چالش‌های رو به رشد انرژی و زیست‌محیطی آغاز خواهد کرد.

او گفت: «برای تضمین استقلال انرژی فرانسه و دستیابی به اهدافمان، به ویژه بی‌طرفی کربن در سال 2050، ما برای اولین بار در دهه‌ها ساخت راکتورهای هسته‌ای را در کشورمان از سر خواهیم گرفت». ماکرون همچنین گفت که از فرانسه می‌خواهد تولید قطعات کلیدی فناوری را در داخل کشور افزایش دهد تا اتکای خود را به ارائه چنین محصولاتی از ایالات متحده و آسیا کاهش دهد.

آخرین سخنرانی تلویزیونی مهم رهبر فرانسه در 12 ژوئیه و همزمان با آغاز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در این کشور انجام شد، زمانی که وی اعلام کرد که واکسیناسیون برای همه کارکنان بهداشت اجباری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنگامی که سخنرانی درخواست دریافت واکسن مکرون عصر روز سه شنبه در فرانسه مخابره شد، 100000 نوبت واکسیناسیون کووید-19 در یک ساعت پس از سخنرانی رئیس جمهور از طریق وب سایت پزشکی Doctolib رزرو شد، در حالی که 80000 نوبت روز دوشنبه از طریق همین سایت رزرو شده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها