بازداشت قصاب سلاخ خانه خودروها در مشهد + عکس 2 تبهکار معروف

اعضای دو باند سرقت که به منازل، خودروها و کارگاه های صنعتی دستبرد می زدند با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی مشهد در چنگ عدالت گرفتار شدند.

بازداشت قصاب سلاخ خانه خودروها در مشهد + عکس 2 تبهکار معروف

 جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح دو عملیات ضربتی پلیس مشهد برای دستگیری سارقان حرفه ای گفت: با توجه به افزایش برخی سرقت ها در مناطق مختلف شهری، تدابیر جدیدی از ابتدای امسال در دستور کار پلیس قرار گرفت و طرح های گوناگونی با تقویت گشت های محسوس و نامحسوس به مرحله اجرا درآمد.

سردار ابراهیم قربان زاده افزود: اگرچه عوامل زیادی در بروز آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی مانند سرقت نقش دارند که باید مسئولان امر و کارشناسان اجتماعی آن ها را مورد واکاوی و کنکاش های تخصصی قرار دهند اما پلیس در برخورد و مبارزه قاطعانه با انواع جرایم و به ویژه سرقت اموال مردم هیچ گونه کوتاهی نمی کند و تمام توان خود را برای ایجاد «احساس امنیت» در جامعه به کار می گیرد به طوری که امسال دستگیری سارقان حرفه ای، 11 درصد رشد داشت.

این مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با اشاره به دستگیری اعضای یک باند حرفه ای سرقت خودرو در مشهد طی دو روز گذشته تصریح کرد: سرکرده 26 ساله این باند که 8 فقره سابقه کیفری دارد به همراه دیگر همدستانش، منزلی را به عنوان مخفیگاه انتخاب کرده بودند و با پرسه زنی در نقاط مختلف شهر، پلاک خودروهای غیربومی را سرقت می کردند و به مخفیگاهی می بردند که در آن جا انواع تجهیزات نصب پلاک، مانند دستگاه پرچ و ابزارهای مختلف را در اختیار داشتند.

سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربان زاده ادامه داد: این سارقان حرفه ای سپس پلاک های مذکور را روی خودروهای سرقتی نصب می کردند و با آن ها به دیگر خودروهای پارک شده در شهر دستبرد می زدند و تصور می کردند که پلیس پس از وقوع سرقت به سراغ مالکان خودروهای غیربومی خواهد رفت اما نیروهای گشت نامحسوس پلیس آگاهی مشهد بلافاصله متوجه ماجرا شدند و به طور نامحسوس به تعقیب یک دستگاه پراید پرداختند که شماره آن مورد ظن آنان قرار گرفته بود.

این مقام با تجربه انتظامی خاطرنشان کرد: عملیات تعقیب و مراقبت به بولوار شهید صیاد شیرازی کشید و مخفیگاه سارقان حرفه ای به محاصره پلیس درآمد. وی گفت: نیروهای عملیاتی پلیس آگاهی با نظارت و فرماندهی مستقیم سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) وارد عمل شدند و دو عضو اصلی این باند را درحالی دستگیر کردند که مشغول اوراق کردن یک خودروی سرقتی بودند.

ماجرای سلاخ خانه خودروهای سرقتی و کلید گاوصندوق!

سردار قربان زاده به کشف مقادیر زیادی لوازم سرقتی از قبیل زاپاس، باتری، باند، انواع پلاک سرقتی و...  اشاره کرد و افزود: اگرچه سرکرده این باند در مراحل اولیه بازجویی به سرقت 4 دستگاه خودرو اعتراف کرده است اما پلیس احتمال می دهد که وی سرقت های دیگری را با همدستی اعضای باند انجام داده که بررسی های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین به متلاشی شدن یک باند سرقت از منازل و کارگاه های صنعتی اشاره کرد و گفت: دو ماه قبل، سارقان با دستبرد به منزلی در منطقه گلشهر مشهد، حدود یک کیلوگرم طلا را به سرقت بردند.

وی تصریح کرد: بررسی های پلیس بیانگر آن بود که مال باخته کلید گاوصندوق حاوی طلا را زیر فرش منزل پنهان کرده است و سارقان نیز در فاصله حدود دو ساعت که صاحبخانه از منزل خارج شده بود با شگردی خاص وارد منزل شده و طلاها را ربوده اند.

سردار ابراهیم قربان زاده اضافه کرد: پس از مدتی ردیابی های اطلاعاتی و بررسی دوربین های مداربسته، بالاخره تصویری از یک جوان تبعه خارجی معروف به «موسی چاقه» به دست آمد و کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در یک عملیات هماهنگ و ضربتی او را دستگیر کردند.

بازجویی های فنی از این جوان 30 ساله نشان داد که او سرکرده یک باند 6 نفره است که با شیوه «زاغ زنی» منتظر خروج ساکنان از منزل می مانند و در یک فرصت خاص، به منازل دستبرد می زنند.

وی با اشاره به  دستگیری یک مالخر طلافروش در منطقه گلشهر مشهد تصریح کرد: با اعترافات سرکرده این باند، دیگر همدستان وی نیز به همراه مالخر طلاها دستگیر و روانه زندان شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی   افزود: بررسی های دقیق و تیزبینانه نیروهای انتظامی مشهد بیانگر آن بود که اعضای این باند به یک کارگاه آلومینیم سازی نیز دستبرد زده اند که بلافاصله عملیات کشف لوازم سرقتی آغاز شد و کارآگاهان مالخر دیگری را به دام انداختند که دستگاه ها و ابزارهای صنعتی را به وی فروخته بودند.

ماجرای سلاخ خانه خودروهای سرقتی و کلید گاوصندوق!

سردار قربان زاده با تاکید بر این که تحقیقات و بررسی های تخصصی برای کشف سرقت های احتمالی دیگر اعضای این باند 6 نفره ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پلیس به طور شبانه روزی برای امنیت و آسایش مردم درحال آماده باش است و از هیچ تلاشی برای خدمت به مجاوران و زائران امام مهربانی ها دریغ نمی کند./رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها