دستگیری دزدان مسلح طلافروشی در درگیری مسلحانه

سردسته این باند به اتهام سرقت مسلحانه در چند استان تحت تعقیب پلیس بود.

دستگیری دزدان مسلح طلافروشی در درگیری مسلحانه

دزدان مسلحی که با سلاح کلاش به یک طلافروشی در کرج حمله کرده و با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت مقدار زیادی طلا به سرقت برده بودند پس از 16روز تحقیقات پلیسی دستگیر شدند. در عملیات دستگیری سردسته باند که با درگیری مسلحانه همراه بود، متهم تحت تعقیب و همدستش هدف گلوله پلیس قرار گرفتند و زمینگیر شدند.
به گزارش همشهری، ساعت 12:50دقیقه 24مرداد امسال یک خودروی سمند مشکی با 3سرنشین مقابل مغازه‌ طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج توقف کرد و 2مرد که یکی از آنها سلاح کلاشنیکف در دست داشت از ماشین پیاده شده و در چشم بر هم زدنی وارد طلافروشی شدند.
آنها این مغازه را از قبل شناسایی کرده و می‌دانستند که آنجا فاقد تجهیزات مناسب و در برقی است و به همین دلیل به راحتی وارد طلافروشی شدند و با تهدید صاحب مغازه و شلیک تیر هوایی، شروع به سرقت طلاها کردند. آن روز افرادی که در حال عبور از خیابان بودند با شنیدن صدای شلیک گلوله، توجه‌شان به مغازه طلافروشی و سارقان مسلحی که در حال سرقت طلاها بودند جلب شد اما کسی جرأت نزدیک شدن به مغازه را نداشت. فیلم‌هایی که شاهدان از صحنه سرقت گرفته بودند نشان می‌دهد که 2سارق مسلح لحظاتی بعد درحالی‌که طلاها را داخل یک کیسه بزرگ ریخته‌اند، از مغازه خارج می‌شوند به سمت سمند مشکی که مقابل طلافروشی پارک و جوانی پشت فرمان آن نشسته بود می‌روند و همزمان برای متفرق کردن مردم چند تیر هوایی شلیک کرده و از محل فرار می‌کنند.

شروع تحقیقات 
دقایقی پس از سرقت بود که با گزارش ماجرا به پلیس، تیم‌های عملیاتی راهی محل حادثه شدند. هر چند دزدان اقدام به شلیک گلوله کرده بودند اما خوشبختانه در جریان این سرقت به کسی آسیب نرسیده بود. از سوی دیگر مشخص شد که سارقان کاملا حساب شده عمل کرده و با نقشه‌ای از پیش طراحی شده دست به این سرقت زده بودند تا ردی از خود به‌جا نگذارند. آنها حتی برای این کار از سمندی که پیش از اجرای نقشه سرقت آن را دزیده بودند استفاده کرده بودند که در ادامه این خودرو توسط گشت پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی شد و تحت تعقیب قرار گرفت اما دزدان کمی بعد این خودرو را رها کرده و با سرقت یک پراید به فرار خود ادامه دادند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که آنها حدود یک کیلومتر با پراید سرقتی به فرار ادامه داده و بعد آن را رها کرده و با سرقت یک سمند دیگر، خود را به تپه‌های منطقه حصار رسانده بودند. آنها سپس طلاهای سرقتی را به یک خودروی دیگر منتقل کرده و با رها کردن سمند مسروقه در آنجا، متواری شده بودند.

جست‌وجو در 5استان 
کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز در جریان تحقیقات تخصصی، بررسی تصاویر دوربین مداربسته و ردگیری خودروی دزدان به سرنخ‌هایی از آنها دست یافتند. آنها دریافتند که سارقان پس از دستبرد به طلافروشی و سرقت مقدار زیادی طلا از استان البرز خارج شده و به شهرهای غربی کشور گریخته‌اند. در ادامه رد متهمان در یکی از استان‌ها به‌دست آمد اما خیلی زود معلوم شد که آنها پس از مدت کوتاهی این استان را ترک کرده و به استان دیگری گریخته‌اند. در جریان 16شبانه‌روز بررسی‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس که موفق شدند سایه‌ به سایه‌ سارقان آنها را تعقیب کنند، رد متهمان را در 5استان مختلف شناسایی کردند و در نهایت دریافتند که آنها به تازگی وارد یکی از شهرهای غربی کشور شده و در 2نقطه مختلف مخفی شده‌اند.

درگیری مسلحانه 
اطلاعاتی که پلیس به‌دست آورده بود نشان می‌داد که سارقان مسلح 3نفر هستند که سردسته باند و یکی از همدستانش در یک محل و نفر سوم در محل دیگری مخفی شده‌اند. 4روز پیش با شناسایی هر دو مخفیگاه، عملیات همزمان پلیس برای دستگیری آنها کلید خورد و مأموران با ورود به نخستین مخفیگاه موفق شدند یکی از دزدان را بدون هیچ دردسری غافلگیر و دستگیر کنند. اما در مخفیگاه دوم ماجرا طور دیگری رقم خورد و سردسته باند و همدستش که متوجه شده بودند در محاصره پلیس قرار گرفته‌اند دست به اسلحه برده و شروع به تیراندازی به‌سوی مأموران کردند. از همان زمان درگیری مسلحانه میان پلیس و دزدان مسلح شروع شد اما تنها چند دقیقه بعد بود که هر دو سارق هدف گلوله قرار گرفتند و دستگیر شدند.
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس استان البرز گفت: با دستگیری اعضای اصلی باند و تحقیق از آنها 7نفر دیگر شامل خریداران طلاهای سرقتی نیز به دام پلیس افتادند و بخشی از طلاها از آنها کشف شد. همچنین سلاح‌هایی که دزدان در جریان سرقت از طلافروشی از آنها استفاده کرده بودند نیز در یک باغ کشف و در ادامه مشخص شد که سردسته این باند یک سارق تحت تعقیب است که در سال‌های گذشته سرقت‌های مسلحانه‌ای را در شهرستان‌های شهریار، پاکدشت و شهرستان تفرش استان مرکزی مرتکب شده بود.
به‌گفته وی، این سارق حرفه‌‌ای و سابقه‌دار چندین سال به حبس محکوم شده بود اما با سپردن وثیقه آزاد شده و نقشه سرقت‌های جدید خود را طراحی کرده بود.
براساس این گزارش، با دستگیری دزدان مسلح، آنها به محل سرقت منتقل شدند و صحنه دستبرد مسلحانه به طلافروشی را بازسازی کرده و برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره آگاهی استان البرز قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها