آخرین اخبار درباره استخدام معلمان حق‌التدریسی + جزئیات

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: مطابق مصوبه هیات دولت استمرار بکارگیری مشمولان مواد ۴ و ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که نمره قبولی در آزمون داخلی کسب نکنند، در صورت نیاز آموزش و پرورش صرفا در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ مانعی ندارد.

آخرین اخبار درباره استخدام معلمان حق‌التدریسی + جزئیات

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: مطابق مصوبه هیات دولت استمرار بکارگیری مشمولان مواد ۴ و ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که نمره قبولی در آزمون داخلی کسب نکنند، در صورت نیاز آموزش و پرورش صرفا در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ مانعی ندارد.

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص جذب و ادامه همکاری با معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در تیرماه امسال آزمونی در جهت جذب و ادامه همکاری با معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برگزار شد، عده قابل توجهی از ذی نفعان موفق به کسب نمره قبولی آزمون نشدند و قطع همکاری با آنها از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افرادی که عمری را با مشقت و کمترین دستمزد برای با سواد کردن انسانهای بی‌سواد به‌خصوص در مناطق محروم سپری کردند اما اکنون باید قربانی درک ناصحیح برخی مسئولان از قانون می‌شدند.

​وی در این راستا، ادامه داد: چرا که آزمون برگزار شده خلاف قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش و همچنین استفساریه تصویبی در خصوص قانون مذکور مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در تفسیر فوق به صراحت آورده شده آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی نیز شامل شرایط استخدامی در ماده الحاقی مصوب ۱۳/۶/۱۳۹۷ هستند لذا در قانون یاد شده برای هیچ یک از دیگر گروه‌های ذکر شده در قانون آزمونی برگزار نشده و به وضوح شاهد تبعیضی ناروا، آشکار و ظلم نسبت به این گروه بودیم.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین بی‌توجهی وزارت آموزش و پرورش به قانون استفساریه اعلام شده، شاهد اعتراضات به حق و قانونی حدود ۵۰۰۰ نفر از مشمولان و ذی نفعان، در جهت رسیدگی به مطالباتشان که بعضا از طریق تجمعات روبه‌روی وزارتخانه آموزش و پرورش و ساختمان مجلس بروز می‌کرد، بودیم.

درخشان گفت: اکنون در سیستم آموزش و پرورش کشور و جذب معلمینی که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی پایه ریز تمدن اسلامی هستند در یک پیچ تاریخ‌ساز قرار گرفتیم که باید مسیر تاریخ تربیتی کشور را رقم بزنیم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: از این رو مطابق تکلیف قانونی نمایندگان مجلس و با توجه به وضعیت بحرانی و اپیدمی ویروس کرونا از یک طرف و کمبود معلم در برخی مناطق حوزه انتخابیه ام، اواخر شهریور ماه تذکری به وزیر آموزش و پرورش، مبنی بر اجرای فوری قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش و همچنین اجرای استفساریه تصویبی مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹را تهیه و تقدیم هیات رئیسه کردم.

وی ادامه داد: در تذکر یاد شده خواستار لغو آزمون استخدامی برگزار شده در تیرماه امسال و همچنین رفع تبعیض و ظلم نسبت به ذی نفعان، در راستای تمکین فوری وزارت آموزش و پرورش به قانون و استفساریه مذکور شدم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تذکر ارسالی منجر به اصلاح آیین نامه اجرایی موضوع بند ۳ ماده واحده قانون الحاق یک ماده به قانون تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با قید فوریت و خارج از نوبت در هیات دولت شد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس به موجب مصوبه هیات دولت "استمرار به کارگیری مشمولان مواد ۴ و ۵ این آیین نامه که نمره قبولی در آزمون داخلی کسب نکنند، در صورت نیاز آموزش و پرورش صرفا در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰، مانعی ندارد".

درخشان گفت: هدف از تصویب مصوبه هیات دولت اجرای تفسیر قانونی الحاق یک ماده به قانون تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۹۹ و در راستای تذکر اعلامی به هیات دولت عنوان شده است، که با این تصویبنامه مشکل افرادی که نمره قبولی در آزمون داخلی تیرماه امسال را کسب ننمودند برطرف شده است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه این تسکین موقت صرفا برای سال تحصیلی جاری می‌باشد. هیات دولت نباید صرفا راهکار‌هایی در جهت ماهیت تسکین دهنده‌ ی موقتی برای درمان درد این افراد ارائه دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: باید توجه داشته باشند که قانون را نمی‌توان صرفا فقط برای یکسال اجرا کرد چرا که ماهیت قانون استفساریه استناد شده در مصوبه هئیت دولت دائمی می‌باشد نه موقت.

 

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها