کشف عجیب ژاپنی‌ها برای نابودی کرونا در ۵ ثانیه + جزئیات

مطالعات نشان می دهد آب اُزن به سرعت موجب غیرفعال شدن کروناویروس شده و آن را تبدیل به یک ضدعفونی کننده کووید۱۹ می نماید.

کشف عجیب ژاپنی‌ها برای نابودی کرونا در ۵ ثانیه + جزئیات

علیرغم آنکه آب اُزن یکی از گزینه های امیدبخش برای ضدعفونی دست در پیشگیری از کروناویروس است، اما تاکنون تاثیرات آن بر کروناویروس مطالعه نشده است. این روزها ژنراتورهای اُزن که از طریق الکترولیز عمل می کنند می توانند آب حاوی میزان بالا اُزن تولید کنند.

محققان دانشگاه میازاکی ژاپن در این مطالعه، رشته های ویروسی را در تماس با آب اُزن قرار دادند. غلظت آب اُزن مورداستفاده ۱، ۴، ۷ یا ۱۰ میلیگرم در لیتر بود. مدت زمان قرارگیری ویروس ها در معرض آب اُزن هم ۵، ۱۰ یا ۲۰ ثانیه بود.

یافته ها نشان داد غلظت های ۱، ۴، ۷ یا ۱۰ میلیگرم در لیتر آب اُزن در مدت ۵ ثانیه تماس به ترتیب موجب کاهش غلظت ویروس تا تقریباً ۸۱، ۹۳، تقریباً ۹۷ و ۹۷ درصد شد. در مدت زمان تماس ۱۰ ثانیه هم این کاهش تقریباً مشابه بود.

یافته ها نشان داد استفاده از آب اُزن حاوی غلظت بالا اُزن در مقدار ۷ یا ۱۰ میلیگرم در لیتر، غیرفعال سازی موثری بر روی ویروس ایجاد می نماید اما زمان تماس بیش از ۵ ثانیه تاثیر قابل توجهی ندارد.

از آنجائیکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، شستشوی دست ها برای پیشگیری از کروناویروس باید بین ۲۰ تا ۴۰ ثانیه بطول انجامد، از اینرو استفاده از آب اُزن به مدت ۵ ثانیه برای ضدعفونی کردن دست ها در شیوه جدید زندگی به مراتب گزینه بهتری خواهد بود.

 

منبع : مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها