اگر موقع رانندگی استرس و اضطراب دارید بخوانید!

استرس رانندگی هم باعث می شود رانندگی خوبی نداشته باشید و حتی احتمال تصادف را افزایش می‌دهد. در این مقاله به بررسی روش‌های درمان استرس رانندگی می‌پردازیم.

اگر موقع رانندگی استرس و اضطراب دارید بخوانید!

 

استرس رانندگی هم باعث می شود رانندگی خوبی نداشته باشید و حتی احتمال تصادف را افزایش می‌دهد. در این مقاله به بررسی روش‌های درمان استرس رانندگی می‌پردازیم. خیلی از راننده ها در حال رانندگی(Driving) طبیعی هم استرس دارند.

به گزارش مستقل آنلاین : خیلی ها هم هنگام گیر افتادن در راه بندان دچار استرس می شوند. درست است که ترافیک استرس دارد، چون ممکنست دیر به محل کار برسید. ولی خب استرس که ترافیک را حل نمی کند. پس در این فاصله به آرامسازی ذهن تان مشغول شوید و به چیزهای مثبت فکر کنید.

 

تا تسلط ندارید رانندگی نکنید

درباره استرس در رانندگی باید بگوییم که اگر شک دارید رانندگی بلد هستید تنها پشت ماشین ننشینید. تازه واردها باید تا مدتی در مکان های خلوت و همچنین با کسی رانندگی کنند تا دلگرمی داشته باشند. بهتر است آن شخص رانندگی ماهری باشد.

 

تمرین یوگای چشمی

یک روش درمان استرس رانندگی یوگای چشمی است. برای اینکار باید با چشمان باز و غیر متمرکز روی نقطه ای خاص ، بدون آن که سرخود را تکان دهید، به آرامی ۵ بار، علامت بی نهایت را با چشمان خود بکشید. همچنین میتوانید برای رفع خستگی چشم برای یک دقیقه کف دست خود را به حالت صدف روی چشم ها قرار دهید. انگشت ها را به هم بچسبانید تا نور از لابه لای آنها رد نشود. تاریکی و گرما به آرامش چشم و رفع خستگی چشم کمک زیادی می کند.

 

 

مهارت تمرین Doin (تکنینک آرامش ژاپنی)

برای کاهش ترس از رانندگی میتوانید تکنیک آرامش ژاپنی را انجام دهید.

دست ها روی بینی قرار داده و روی پوست خود،به طرفین صورت بکشید.

وقتی به موها رسیدید، انگشت ها را از هم باز کرده و مانند «شانه » به داخل موها ببرید.

وقتیکه دست هایتان به پشت گردن رسید، آنجا را برای چند دقیقه ماساژ دهید.

شست هایتان را جلوی گوش ها بگذارید وانگشتان سبابه را روی چشم ها قرار دهید.

سپس با انگشتان سبابه روی ابروهای خود بکشید و جوری که گویی در حال مرتب کردن آن هستید، از مرکز به سمت شقیقه ها بکشید.

با شست ها و انگشتان سبابه، دور تا دور لاله گوش را به سمت داخل جمع کنید.

وقتی به برجستگی پایین گوش رسیدید، به آرامی آن را به سمت پایین بکشید.

 

اعتماد به نفس داشته باشید

طبق اطلاعات بدست آمده ۵۷ درصد خانم ها،برای پیدا کردن جای پارک ،آشفته و مضرب اند . همچنین ۴۰ درصد میترسند که نتوانند در یک جای تنگ، سریع و درست پارک کنند می ترسند. این ترس منطقی است، چون ممکنست شما را مسخره کننده یا خیلی از مردم همیشه عجله دارند و مدام بوق می زنند. ولی شما با خود بگویید من که گواهینامه دارم. نکات را هم که مو به مو اجرا میکنم. پس جای هیچ ترسی نیست و بقیه هر چه می خواهند بوق بزنند. پس یک شرط مهم برای رانندگی درست، اعتماد به نفس است.

 

بیشتر بخوانید :

علائم و نشانه های کمبود ویتامین ب را بشناسید

چگونه بفهمیم قند خون مان بالا است؟

طرح مجلس برای کسانی که سهام عدالت ندارند +جزئیات

روستای مرموز و عجیبی که جزو نقشه ایران نیست +عکس

بهاره رهنما برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد + فیلم و تصاویر

 

مزاحم ها را نادیده بگیرید

حواستان به خودتان باشد. موسیقی گوش دهید. کاری به کار دیگران نداشته باشید. فقط راه خودتان را بروید و همه قوانین را رعایت کنید. خشمگین نشوید و بر آرامش خود استوار باشید.

 

باک بنزینتان را پر کنید

هیچ وقت نگذارید باک بنزین تان در حال تمام شدن باشد. زمانی که بنزین ماشینتان رو به اتمام است ذهنتان شروع به نگران شدن می کند و بی انکه متوجه شوید استرس به سراغ تان می آید.

 

زمانی که دیرتان شده رانندگی نکنید

زمانی که دیرتان شده است به هیچ‌وجه از ماشین خودتان استفاده نکنید. در این موارد ذهن تان در گیر است و مجبورید سریع بروید. علاوه بر استرس ممکن است تصادف هم کنید.

 

از ماشین لازم به سرویس، استفاده نکنید

اگر ماشینتان نیاز به سرویس دارد رانندگی نکنید. مطمینا در این موارد شما دچار استرس می شوید. باید از  صحت و درستی ماشین مطمین شوید تا ارامش بیشتری داشته باشید. این یکی دیگر از ترفندهای درمان استرس در رانندگی است.

 

برای کارهای مهم از ماشین استفاده نکنید

اگر در مسیر رسیدن به جایی هستید که قرار است کار مهمتان آنجا انجام شود، به احتمال زیاد مضطرب می شوید. در این لحظه دوباره ذهنتان تماما درگیر انجام آن کار شده و هر بوق و ترافیک و مساله ای حال شما را بدتر می کند. برای پیشگیری از ترس از رانندگی پیشنهاد می کنیم در این موارد رانندگی نکنید.

 

اگر استرس دارید آن روز رانندگی نکنید

اگر به هر دلیلی استرس دارید امروز رانندگی نکنید یا اینکه اول خودتان را آرام کنید، بعد پشت فرمان ماشین بنشینید. چون این استرس موجب استرس در رانندگی هم می شود و در نتیجه ممکنست خطرات جبران ناپذیری را به وجود آورد.

 

برخی علل استرس رانندگی

استرس رانندگی دلایل زیادی دارد که ما برخی از آنها ر ادر این بخش بیان می کنیم :

به عابر پیاده بزنیم.

به اتومبیل دیگران برخورد کنیم و تصادف کنیم.

دیگران با ما تصادف کنند.

دیگران باعث استرس ما می شوند.

دیگران ما را مسخره کنند.

در ترافیک نمانیم و دیرمان نشود.

مبادا ماشین مان خراب شود.

 

دلایل دیگر احساس هراس

صاحب‌نظران و روان‌شناسان درباره علت‌های ترس و هراس سه دلیل کلی را بیان کرده اند :

چون گذشتگان می‌ترسیده‌اند:

یک علت ترش پیروی از گذشتگان است. مثلا اکثرا از خیلی از حیوانات و جانوران میترسیده اند و ما هم همینطور هستیم. این ترس از زمان های عصر حجر هم وجود داشته است.

چون آموخته‌اید بترسید:

علت دوم هم اینکه بعضی افراد آموخته‌اند از دیدن چیزی که آن‌ها را می‌ترساند، بترسند.

چون افکارتان تحریف شده است:

سومین عامل، داشتن افکار نادرست یا تحریف شدن فکر است. مثلا این امکان وجود دارد که علت ترس شما از رانندگی این عقیده باشد که نمی‌توانید اضطرابتان را در آن حالت تحمل کنید و روبرو شدن با آن موقعیت برایتان غیر قابل تحمل است. برای همین از رانندگی می ترسید. یا مثلا با خود بگویید نکند تصادف کنم، نکند کسی خلاف بیاید و … . سعی کنید افکار منفی را دور بریزید تا بتوانید بر استرس رانندگی غلبه کنید.

 

منبع : طبنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها