درخواست حریرچی از مردم:

تهران منشأ آلودگی کرونا/ ماسک نذر کنید

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در کشور و استان تهران، گفت، اکنون تهران منشاء آلودگی برای شهرهای دیگر است زیرا مقصد مسافرتی است و جمعیتی که در رفت‌وآمد هستند، به استان‌ها یا شهرهای مجاور می‌روند که می‌تواند شیوع گسترده‌ای را ایجاد کند.

تهران منشأ آلودگی کرونا/ ماسک نذر کنید

دکتر ایرج حریرچی با اشاره به افزایش آمار کرونا افزود: ضمن تشکر از مردم برای افزایش استفاده از ماسک، تقاضا داریم که کنش اجتماعی داشته و از دیگران بخواهیم از ماسک استفاده کنند. همچنین مردم می‌توانند وارد نذر ماسک شوند. برخی از خانواده‌ها همین ماسک‌های معمولی را هم نمی‌توانند تأمین کنند. کسی که با یارانه زندگی می‌کند یا روزمزد است، نمی‌تواند ماسک ۱۰۰۰ تومانی، ۲۰۰۰ تومانی یا ۳۰۰۰ تومانی را تأمین کند. ممکن است پارچه یا چرخ خیاطی هم نداشته باشند تا بتوانند ماسک خانگی تهیه کنند. بنابراین، بهترین نذر، این است که ماسک نذر کرده و در مناطق فقیر توزیع کنند.

حریرچی درباره وضعیت استان تهران، گفت: متأسفانه شهر تهران مجددا قرمز شد. نگرانی و پیش‌بینی وزیر بهداشت درست از آب درآمد و تهران هم به شهرهای قرمز پیوست. اکنون تهران منشاء آلودگی برای شهرهای دیگر است زیرا مقصد مسافرتی است و جمعیت روز با شب تهران حدود ۸۰۰ هزار نفر الی یک میلیون نفر تفاوت دارد که این جمعیت به استان‌ها یا شهرهای مجاور می‌روند که می‌تواند شیوع گسترده‌ای را ایجاد کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها