بازگشت محدودیت‌ها و تعطیلی سراسری در انتظار کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت بر لزوم استفاده از ماسک و همچنین اجباری شدن آن در تجمعات، اماکن سربسته و فضاهای حمل و نقل عمومی تاکید و وضعیت تخت‌های بستری ویژه کرونا در بیمارستان‌ها را تشریح کرد.

 بازگشت محدودیت‌ها و تعطیلی سراسری در انتظار کشور

دکتر علیرضا رییسی در نشستی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران از استودیو سلامت وزارت بهداشت، در توضیح اهمیت استفاده از ماسک جهت کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا، گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که اکنون دنیا و همچنین کشور ما با آن روبروست، بازگشایی‌ مشاغل، اصناف و مباحث مرتبط با رونق اقتصادی است.

رییسی با بیان اینکه استفاده از ماسک در اجتماعات، مکان‌های سرپوشیده و وسایل حمل و نقل عمومی در کشورها در حال اجباری شدن است، افزود: لازم است که استفاده از ماسک اجباری شود. من اعتقادم بر آن است که با تکیه و همکاری مردم اگر از ماسک استفاده شود، بویژه در مکان‌های سربسته و تجمعات، می‌توانیم خطر انتقال بیماری را بسیار کاهش دهیم.

وی درخصوص احتمال بازگشت محدودیت‌ها، افزود: شنبه هفته جاری تصمیم خوبی در ستاد ملی کرونا گرفته شد. بر اساس آن به استان‌هایی که در شیوع بالای کرونا هستند، اختیار داده شد که بتوانند، تعطیلی داشته باشند. این تصمیم یک نقطه عطف در مدیریت کرونا در ایران است. شش یا هفت استان درخواست مدیریت کرونا و اجازه تعطیلی  و بازگشت محدودیت داشتند. وزارت بهداشت این درخواست را تایید کرد و قرار شد امشب به وزارت کشور ابلاغ شود و بسته شدن اماکن عمومی در این استان‌ها اعمال شود. این اقدام نوعی تعطیلی و اعمال محدودیت موقت است.  اجرای دستورالعمل فاصله گذاری و اعمال محدودیت‌ها نوعی فاصله گذاری پویا است که جلوی شیوع  ناگهانی کرونا را می‌گیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها