پذیرش گردشگر انگوران از سال ۹۹

بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه، معدن ۹۸ ساله سرب و روی انگوران، از اردیبهشت ماه سال ۹۹ پذیرای تورهای گردشگری می شود.

پذیرش گردشگر انگوران از سال ۹۹
بر اساس این گزارش کمیته اجرای طرح گردشگری معدنی از سال ۹۶ در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با هدف جذب گردشگر معدنی در برخی از معادن تحت مالکیت این شرکت که دارای جاذبه گردشگری می باشند، تشکیل شد و معدن سرب و روی انگوران به عنوان یکی از این معادن مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت.

به گزارش سرویس اجتماعی مستقل آنلاین بر اساس برنامه ریزی که در معدن انگوران صورت گرفته بازدید از پیت معدنی انگوران، معدن زیرزمینی سولفوره، معدن تراورتن و ورودی ییلاق از جاذبه های گردشگری این معدن محسوب می شود.
در حال حاضر معدن سرب و روی انگوران اقدام به آماده سازی واحدهای اقامتی در داخل این مجموعه در راستای اسکان تورهای گردشگری معدنی کرده و در مراحل پایانی دریافت مجوز گردشگری از سازمان میراث فرهنگی کشور است و گردشگران در آینده نزدیک می توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری اقدام به تهیه تور معدن انگوران کنند.
لازم به ذکر است مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران با اشاره به معرفی معدن انگوران زنجان در این نمایشگاه عنوان کرد: گردشگری معدنی در معدن انگوران زنجان به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه مورد استقبال وزیر میراث فرهنگی کشور نیز قرار گرفته است.
به گفته امیر ارجمند موضوع ژئوتوریسم معدنی می تواند گردشگران با سلایق خاص را نیز تحت تاثیر قرار داده و جذابیت داشته باشد.
گفتنی است معدن سرب و روی انگوران در استان زنجان و شهر دندی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها