کابوسی به نام آیلتس

می خواهید به دانمارک مهاجرت کنند؟ به آلمان؟ به کانادا؟ به استرالیا؟ مهاجرت تحصیلی؟ یا شایدم کاری... به هر حال، به هر جای دنیا بخواهید مهاجرت کنید، نیاز به مدرک آیلتس دارید.

کابوسی به نام آیلتس

می خواهید در یک شرکت بین المللی شرکت کنید؟ در آنجا به انگلیسی صحبت می کنند؟ برای استخدام نیاز به مدرک آیلتس دارید؟

می خواهید دکتری بگیرید؟ نیاز به آیلتس 7 دارید؟

در دنیای امروز، دانش و مهارت های زبان انگلیسی برای هر فردی بسیار مهم شمرده شده، و برای اثبات این توانایی و مهارت، چه برای مهاجرت، تحصیل یا استخدام، نیاز به شرکت و اخذ مدارک بین المللی زبان مثل IELTS، TOEFL، CAE یا PTE می باشد.

در گذشته، با آیلتس 5 می شد شهروندی کانادا را اخذ کرد و با 6 معدل، می شد در بهترین دانشگاه های اروپایی درس خواند. اما در سال های گذشته، حجم متقاضیان مهاجرت بیشتر و بیشتر شده و در حال حاضر، کار به جایی رسیده است که نمرات IELTS بالای مثل 7 each skill می خواهند. این درحالی است که که علاوه بر بالا رفتن نمرات، آزمون هم به نسبت گذشته سخت تر شده است.

در همین حین، از آنجا که قبلا با تکنیک هایی ساده و قالب های کلیشه ای می شد نمره گرفت، آموزشگاه های زبان و مدرسین آیلتس همچنان کلیشه آموزش می دهند و اوضاع را خراب تر می کنند. دیگر نمی توان با این متدها در آیلتس نمره گرفت و به خاطر همین مسیرهای غلط است که مثلا در رایتینگ آیلتس نمی شود نمره ای بالای 7 گرفت.

تصمیم شما برای مهاجرت چنان محکم است که تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس شما، دو رقمی میشود و همچنان روی نمره 5.5 در رایتینگ آیلتس گیر کرده اید. چندین کلاس و استاد خصوصی آیلتس می گیرید، با ممتحن رسمی آیلتس کلاس می گیرید، به معروف ترین آموزشگاه آیلتس می روید، اما دریغ از ذره ای پیشرفت. چرا؟!

در ادامه، به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند به این کابوس پایان بدهید.

وضعیت زبان عمومی خود را چک کنید.

آزمون آیلتس از سیاره مریخ نیامده است. آیلتس، همان زبان انگلیسی است که چهارچوب خاصی دارد و در آن، دانش گرامر، لغات و تلفظ را در چهار مهارت ارتباطی، یعنی ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ مورد ارزیابی قرار می دهد. اگر نمی دانید زبان عمومی شما چه وضعیتی دارد، در تعیین سطح آنلاین انگلیسی آکادمی اکسیر شرکت کنید.

وضعیت آمادگی آیلتس خود را چک کنید.

با شرکت در چند مرحله آزمون های آزمایشی آیلتس، و حتما در نوع تحلیلی، ببینید کجای کارتان می لنگد. می توانید در آزمون ماک آیلتس آکادمی آیلتس شرکت کنید. مزیت شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس اکسیر این است که طبق عملکرد شما، می تواند به شما بگوید چه مباحثی را نیاز به تقویت دارید. مباحثی که می توانید به راحتی در دوره آنلاین آیلتس، پکیج خودآموز آیلتس، یا کلاس خصوصی IELTS به آن ها بپردازید.

به نظارت احتیاج دارید.

آیلتس چیزی نیست که خودتان از پسش بر بیآیید. شاید بتوانید خود را تا نمره 5.5 بالا بکشید، اما اگر نمره ی بالاتری می خواهید، قطعا باید تحت نظر یک آیلتس منتور، یا سیستم آیلتس منتورشیپ سازمانی فعالیت کنید. شاید خودتان بتوانید مباحثی را خوانده و تمرین کنید، و حتی مهارت هایی ایجاد کنید، اما ممکن است در مسیر اشتباه بیافتید، عادات غلط ایجاد کنید، و شرایط را بدتر کنید. در ضمن، باید کسی عملکرد شما را بررسی کرده و نمره بدهد. خودتان نمی توانید.

دوره آمادگی آیلتس

بهترین شرایط، این است که یک متقاضی، با یک سیستم آموزشی آیلتس، به صورت اصولی رشد کرده و برای آزمون آماده شود. مطالب آموزشی باید در دو مرحله مورد ارزیابی قرار بگیرد: تست دانش و تست مهارت. تست دانش کمک می متقاضی آیلتس بداند دارد چه می کند و چرا اینطور است (خیلی از متقاضیان، پس از گذراندن ده دوره آیلتس، هنوز نمی دانند تعریف یک مقاله که در رایتینگ تسک دو نوشته می شود چیست) و تست مهارت عملکرد داشته ها و دانسته هایشان را ارزیابی می کند.

ممکن است کسی دانش خوبی داشته باشد و در واقع، راجع به آیلتس خیلی بداند اما مهارت کسب نکرده باشد. راه حل، تمرین سیستماتیک و ایجاد مامنتوم تمرینی است. چیزی که سیستم آموزشی اکسیر آیلتس به شدت روی آن کار کرده و اجرا می کند.

همچنین، ممکن است کسی آیلتس را خوب بشناسد و اجرا کند، اما به خاطر ضعف پایه ای، مثل اشتباهات گرامری، محدود بودن دایره لغات یا تلفظ های غیردقیق، نتواند نمره مورد نظر را کسب کند. در اینجا، آکادمی زبان اکسیر با برگزاری دوره های فوق العاده زبان عمومی، به طرح درسی بسیار علمی و منطبق با واقعیت، با توجه به تجربیات، آزمایش ها و مطالعات آموزشی، اقدام به حل مساله می کند.

سخن پایانی

آیلتس یک کابوس نیست، بلکه ما، با تصمیم ها، و دریافت مشاوره های نا به جا، آن را به کابوس تبدیل کرده ایم. ما، تیم آموزشی آکادمی اکسیر، با هدف افزایش سطح علمی، دائما در تلاشیم با بهبود سطح کیفی آموزش، به نوع بشر خدمت کرده و گره از کارشان بگشاییم. شما هم به اکسیر بیایید. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها