انهدام باند بزرگ قاچاق انسان در فرودگاه ایران

انهدام باندهای بزرگ قاچاق انسان و اشیا عتیقه در فرودگاه های ایران.

انهدام باند بزرگ قاچاق انسان در فرودگاه ایران

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از کاهش 6 درصدی سرقت‌های خرد در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

سردار محسن عقیلی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نظم و امنیت در 62 فرودگاه کشور با پلیس تخصصی فرودگاه است، ماموران این پلیس با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین توانستند امنیت خوبی را در فرودگاه‌های کشور برقرار کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از 28 میلیون مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور رفت‌وآمد کردند، گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 466 میلیارد تومان کالای  قاچاق ارز و طلا  کشف کنند.

عقیلی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 6 درصد کاهش سرقت‌های خرد در فرودگاه‌های کشور را داشته‌ایم، گفت: همچنین بیش از یک تن و 800 کیلوگرم انواع موادمخدر از در فرودگاه‌های سراسر کشور کشف شده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم پلیس فرودگاه‌ها ماموریت حج است، گفت: ماموریت حج تمتع تا کنون با موفقیت کامل همراه بوده است و آمادگی کامل برای برگزاری ماموریت  حج عمره  هم داریم.

وی با بیان اینکه پلیس فرودگاه‌های ایران با هماهنگی‌ سازمان هوایی کشور با دیگر پلیس‌های فرودگاه ارتباط دارد، گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانسته‌ایم با کمک گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پلیس فرودگاه را به روز کنیم و وضعیت خوبی از لحاظ تجهیزات داشته باشیم.

عقیلی خاطرنشان کرد: شیوه‌های کشف موادمخدر در فرودگاه‌ها پیچیده است چراکه قاچاقچیان از روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی موادمخدر استفاده می‌کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور یا اشاره به نزدیک بودن سفرهای "حج عمره" گفت: اکثر داروهایی که مواد تشکیل‌ دهنده آنها موادمخدر است در کشورهای دیگر ممنوع است و قرار است به‌زودی یک لیست کامل از انواع داروهای ممنوعه در عربستان تهیه شود تا زائران در این کشور با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به ماموریت پلیس در حوزه عفاف و حجاب بیان کرد: خوشبختانه بیشتر بانوانی که از طریق خطوط هوایی مسافرت می‌کنند حجاب شرعی خود را رعایت می کنند و تا به امروز مشکلی در این زمینه نداشتیم؛ البته اگر کسی حجابش کامل نباشد از ارائه خدمات به آنها تا زمانی که حجاب را رعایت نکنند معذور هستیم.

عقیلی تصریح کرد: در فرودگاه‌های کشور تفاوتی بین تجهیزات امنیتی گیت اول و دوم (گیت پلیس و سپاه) وجود ندارد و اگر گیت دوم از حمل یک قطعه‌ای جلوگیری می‌شود به معنی ممنوع بودن حمل آن قطعه در پرواز است.

وی در پایان گفت: یکی از باندهای بزرگی که اشیا  عتیقه  را توانستیم شناسایی و منهدم کردیم و همچنین باندهایی را در زمینه قاچاق انسان توانستیم شناسایی و منهدم کنیم.

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها