تلگرام در عراق رفع فیلتر می‌شود

وزارت ارتباطات عراق پس از گذشت کمتر از یک هفته از این که تلگرام را در این کشور مسدود کرد، از تصمیم خود مبنی بر رفع فیلتر این برنامه پیام رسان خبر می دهد.

تلگرام در عراق رفع فیلتر می‌شود

به گزارش وبسایت خبری «السومریه نیوز»، وزارت ارتباطات عراق شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که بنا به دستور «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر این کشور، یک شنبه برنامه پیام رسان تلگرام را پس از گذشت کمتر از یک هفته از اقدام خود در مسدود کردن آن، رفع فیلتر می کند.

 

در ادامه بیانیه این وزارتخانه، دلیل رفع فیلتر تلگرام نیز پاسخ مثبت شرکت مالک این برنامه به درخواست های مقامات امنیتی عراق در رابطه با افشای طرف های عامل درز داده های شهروندان این کشور و اعلام آمادگی کامل این شرکت برای ارتباط با مقامات ذی ربط و معرفی کانال های رسمی برای ارتباط با بغداد عنوان شده است.

 

وزارت ارتباطات عراق در پایان بیانیه خود نیز بار دیگر خاطر نشان ساخت که در برابر آزادی بیان عقیده نمی ایستد با این حال بر اهمیت پایبندی شرکت های مالک برنامه های شبکه های اجتماعی به احترام قوانین این کشور، امنیت آن و داده های کاربران خود تاکید می کند.

 

این در حالی است که وزارت ارتباطات عراق ظهر دوشنبه هفته گذشته در بیانیه ای، اعلام کرد که بنا به دستور مقام های بلندپایه این کشور، تلگرام را به دلیل نگرانی های مربوط به امنیت ملی و به منظور حفظ یکپارچگی داده های شخصی کاربران مسدود کرده است.

 

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که از تلگرام خواسته پلتفرم های افشاکننده اطلاعات نهادهای رسمی عراق و داده های شخصی شهروندان این کشور را ببندد با این حال، این شرکت به هیچ یک از درخواست های آن پاسخی نداده است.

 

در بیانیه این وزارتخانه عراقی همچنین آمده بود: وزارت ارتباطات بر احترام خود به حقوق شهروندان برای آزادی بیان و ارتباطات، بدون لطمه به امنیت دولت و نهادهای آن، تاکید می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها