آلبوم‌های عکس مجازی یا دنیای نا امن کودک؟

خطر در کمین کودکان اینستاگرامی/ ویدیو

آلبوم‌های عکس جای خود را به صفحات مجازی شناسنامه دار داده اند. گویا مادری که هر روز در دامن طبیعت با کودکش عکس‌های حرفه‌ای نگیرد، مادر نیست! صمیمیت به عنوان کالایی فروخته می‌شود و حس دلتنگی دنبال کنندگان را شعله ور می‌کند.

خطر در کمین کودکان اینستاگرامی/ ویدیو

هر روز در اینستاگرام پدر مادرهایی را می‌بینیم که عکس و فیلم بچه‌های خردسالشان را منتشر می‌کنند، از بزرگ شدنشان، خوشحالیشان ویدیو می‌گذارند.

 

ولی اطلاع ندارند که بچه ها هم حریم خصوصی دارند و کلاهبرداران به راحتی به کمک تکنولوژی آینده‌شان را تهدید می کنند.
این دو دقیقه ارزش وقت گذاشتن داره.


 

حضور فعال کیداینفلوئنسرها یا کودکان اینفلوئنسر در فضای اینستاگرام و هر محیط اینترنتی، استفاده از عکس و فیلم آنان در فضای آنلاین، خطرات بزرگی را در آینده نزدیک برای آنان به وجود می‌آورد. 

کودکان اینستاگرامی

حمید کثیری، نویسنده، مشاور و کارشناس مسائل کودکان درباره آسیب‌های فعالیت مجازی کودکان می‌گوید: زندگی حقیقی کیدفلوئنسر‌ها زمانی که در معرض دید هستند نمایان نمی‌شود. کودکی که دغدغه‌های کودکانه ندارد و با توجه به مقتضیات سن خود، تجربه‌های متنوع و ناسازگار با ذائقه کودکی کسب کرده است، در سنین جوانی هیچ تجربه‌ای را لذت بخش نمی‌داند و از درون متلاشی می‌شود.

غالبا پشت صحنه‌های تصاویر اینستاگرامی با دنیای کودکی تقابل دارد. برخی از خانواده‌ها این موارد را پوشش داده اند، اما نمی‌توان اختلال شخصیتی کودک را نادیده گرفت.

در سال‌های آینده، کودک به واسطه کودکی و حتی نوجوانی نکردن، رفتار‌های هنجارشکنانه از خود نشان خواهد داد. کسانی که در کودکی به سمت دیده شدن رفته اند در سنین بزرگسالی به افرادی انزواطلب تبدیل می‌شوند.

یکی دیگر از آسیب ها، نقش بازی کردن کودک و در نتیجه دو شخصیتی بودن است. دردی که درمانش ممکن است ۲ تا چندسال به طول انجامد.

کودکان اینفلوئنسر

«شبکه اجتماعی اینستاگرام و یوتیوب موجب رونق یافتن کسب‌وکار‌های کوچک زیادی در سراسر دنیا شده است؛ اما فرهنگ مبتذلی که در بعضی لایه‌های آن جریان دارد، نقاط کوری از جامعه را روشن می‌کند که وجودشان نگران‌کننده است. کودک به عنوان ابزاری در جهت کسب منافع، مانند اسباب بازی می‌باشد که برای ارضای نیاز مالی مصرف می‌شود.»


آلبوم‌های عکس مجازی یا دنیای نا امن کودک؟


آلبوم‌های عکس جای خود را به صفحات مجازی شناسنامه دار داده اند. گویا مادری که هر روز در دامن طبیعت با کودکش عکس‌های حرفه‌ای نگیرد، مادر نیست! صمیمیت به عنوان کالایی فروخته می‌شود و حس دلتنگی دنبال کنندگان را شعله ور می‌کند.

یکی از موثرترین شبکه‌های اجتماعی در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ در کل دنیا، اینستاگرام است، اما به آن محدود نمی‌شود. مطالعات نشان می‌دهد یوتیوب نقش پررنگ‌تری در اینفلوئنسر مارکتینگ پیدا کرده است. گفته می‌شود آینده تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در دست کودکان قرار دارد؛ کودکانی که با چهره‌های معصوم و دوست داشتنی ما را دعوت به حضور در کانال یوتیوب، صفحات اینستاگرام و... می‌کنند.

مدیاکیکس، مؤسسه بازاریابی در زمینه فعالیت اینفلوئنسر‌ها می‌گوید: اغلب مردم به کودکان اینفلوئنسر توجه خاص دارند. آمار‌ها حاکی از این است که میانگین سنی مخاطبان کانال یوتیوب یکی از کیدفلوئنسرها، ۲۵ تا ۴۴ سال است. این آمار نشان می‌دهد والدین آن‌ها باید نگران موضوعاتی مانند بیماری پدوفیلی نیز باشند.

عمر فعالیت‌های مجازی کیدفلوئنسر‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان از سرنوشت نهایی در چنین دنیای مبتذلی عبرت گرفت و بی گدار به آب نزد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها