آشنایی با فرودگاه بین‌المللی بندرعباس: پل ارتباطی جنوب ایران با جهان

بندرعباس مرکز استان هرمزگان یکی از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است. اگر سرعت رسیدن به مقصد برایتان اهمیت بیشتری دارد، خرید بلیط هواپیمای تهران-بندرعباس گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

آشنایی با فرودگاه بین‌المللی بندرعباس: پل ارتباطی جنوب ایران با جهان

با آغاز پیش فروش بلیط قطار و بلیط هواپیما، عده زیادی از مردم خود را برای خرید بلیط قطار تهران بندرعباس و بلیط هواپیما به مقصد این شهر آماده می‌کنند. بندرعباس مرکز استان هرمزگان یکی از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است. اگر سرعت رسیدن به مقصد برایتان اهمیت بیشتری دارد، خرید بلیط هواپیمای تهران-بندرعباس گزینه مناسب‌تری خواهد بود. هواپیما پس از خروج از فرودگاه تهران و طی‌کردن مسیر هوایی 1050کیلومتری، 1 ساعت و 30 دقیقه بعد به فرودگاه بین‌المللی بندرعباس می‌رسد. این فرودگاه یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران است. برای آشنایی بیشتر با فرودگاه بین‌المللی بندرعباس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس در چه سالی تأسیس شده است؟

قبل از این‌که درباره تاریخچه و سال ساخت و تأسیس فرودگاه بین‌المللی بندرعباس صحبت کنیم، اجازه دهید کمی به جاذبه‌های گردشگری و راه‌های سفر به این شهر بپردازیم. بندرعباس بزرگ‌ترین شهر بندری واقع در حاشیه خلیج‌فارس است و به‌دلیل وجود کارخانه‌های صنعتی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی در موقعیت استراتژیکی قرار دارد.

با شروع پیش فروش قطار و هواپیما، افرادی زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف بندرعباس شامل مسجد جامع دلگشا،‌ حمام گله‌داری، معبد هندوها، عمارت کلاه‌فرنگی، قلعه فین، حمام بزرگ، پارک ساحلی سورو، امامزاده سید مظفر، پارک مرکزی سیتی سنتر،‌ فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، چشمه آب‌گرم گنو، غار خرسین، آبشار تزرج، بازار لاری‌ها، بازار ماهی‌فروشان، بازار قدیم،‌ موزه‌ها و ... به این شهر سفر می‌کنند.

افرادی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر را دارند و درعین‌حال می‌خواهند در شرایط راحتی به مقصد برسند، با بلیط قطار تهران بندرعباس عازم این شهر می‌شوند و برخی دیگر نیز هواپیما، اتوبوس یا خودروی شخصی را انتخاب می‌کنند. فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر در سال 1349 در زمینی به مساحت 8.9 هکتار و در فاصله 5.8کیلومتری بندرعباس ساخته شد و افتتاح آن به‌صورت رسمی در سال 1350 صورت گرفت. در‌حال‌حاضر، این فرودگاه یکی از شلوغ‌ترین و پر‌رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های ایران است. در هر هفته، 250 پرواز داخلی و خارجی از‌طریق فرودگاه بندرعباس انجام می‌شود.

آشنایی با ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، دو ترمینال شامل ترمینال خارجی و ترمینال داخلی وجود دارد. در ترمینال خارجی یا ترمینال شماره 1، پروازهایی که مقصد آن‌ها شهرهای خارجی به‌ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس است، انجام می‌شود و ترمینال داخلی یا ترمینال شماره 2 مخصوص پروازهای داخلی است. میزان تردد و رفت‌وآمد در ترمینال داخلی همواره بیشتر است. ترمینال‌های فرودگاه‌های بندرعباس دارای دو بخش شامل سالن ترانزیت و سالن عمومی هستند و امکاناتی مختلفی در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

در ترمینال شماره 1، شعبه بانک وجود دارد تا مسافران به‌راحتی بتوانند عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند. اگر با خرید بلیط هواپیما به بندرعباس سفر کنید، می‌توانید از امکانات رفاهی ترمینال شماره 2 فرودگاه بین‌المللی این شهر بهره‌مند شوید؛ البته، در ایستگاه راه‌آهن این شهر نیز امکانات رفاهی خوب و باکیفیتی در اختیار مسافرانی که با خرید بلیط قطار تهران بندرعباس به این شهر سفر کرده‌اند، قرار می‌گیرد.

کدام شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس فعال هستند؟‌

در این فرودگاه، شرکت‌های هواپیمایی مختلفی مشغول فعالیت و جابه‌جایی مسافران هستند. شرکت‌های داخلی فعال در این فرودگاه عبارت‌اند از:

  • شرکت هواپیمایی آسمان

  • شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

  • شرکت هواپیمایی کیش‌ایر

  • شرکت هواپیمایی نفت ایران

  • شرکت هواپیمایی قشم

  • شرکت هواپیمایی زاگرس

  • شرکت هواپیمایی اترک

  • شرکت هواپیمایی زاگرس

  • شرکت هواپیمایی کاسپین

  • شرکت هواپیمایی ایران‌ایر

تنها شرکت هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه نیز شرکت فلای دبی نام دارد. پروازهای این شرکت به مقصد دبی انجام می‌شوند.

2

امکانات رفاهی ارائه‌شده در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس کدام‌اند؟

با‌توجه‌به بین‌المللی‌بودن فرودگاه بندرعباس، امکانات رفاهی باکیفیت و استانداردی به مسافران ارائه می‌شود. این امکانات رفاهی نیازهای مسافران هر دو ترمینال یک و دو را برطرف می‌کنند. از مهم‌ترین امکانات رفاهی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • شعبه‌های بانک‌های مختلف

  • بوفه

  • رستوران

  • دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی

  • نمازخانه

  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

  • پارکینگ مسقف

  • غرفه‌های تجاری

  • فروشگاه خرید موارد خوراکی

  • فروشگاه لوازم موردنیاز مسافران

  • محل نگهداری از وسایل گمشده

  • اجاره خودرو بدون راننده به مسافران

  • خدمات اورژانس

  • میز خدمات الکترونیکی

  • سامانه پذیرش مسافر

نزدیکی به هتل‌های معروف بندرعباس نیز یکی دیگر از امکانات و ویژگی‌های فرودگاه بین‌المللی این شهر است. این هتل‌ها عبارت‌اند از: هتل ایران، هتل هرمز، هتل هما و هتل خلیج‌فارس. هتل‌های بندرعباس با ایستگاه راه‌آهن این شهر نیز فاصله زیادی ندارند.‌ هرسال با پیش فروش قطار و هواپیما، هتل‌های بندرعباس نیز توسط مسافران برای تعطیلات رزرو می‌شوند.

هزینه پارکینگ فرودگاه بین‌المللی بندرعباس و قوانین گمرک آن به چه صورت است؟

هزینه پارکینگ فرودگاه بندرعباس، قوانین و شرایط مخصوص خود را دارد. برای افرادی که از‌طریق خرید بلیط هواپیما در مقصد خود یعنی فرودگاه بین‌المللی شهر بندرعباس فرود می‌آیند، تا سه ساعت بعد از فرود هواپیما، پارکینگ به‌صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و بعد از گذشت سه ساعت استفاده از پارکینگ فرودگاه با هزینه همراه خواهد بود.

تعرفه پارکینگ فرودگاه بر‌اساس خارجی یا داخلی بودن پرواز، دوره روزانه یعنی از ساعت 5 صبح تا 10 شب و دوره شبانه یعنی از ساعت 10 شب تا 5 صبح متفاوت است. تعرفه دوره روزانه 5 درصد، تعرفه دوره شبانه 10 درصد و تعرفه پروازهای خارجی 23 درصد نسبت به تعرفه‌های بین‌المللی است. طبق قوانین خروج گمرک، هر مسافر فقط اجازه دارد به‌اندازه 250 گرم خاویار همراه داشته باشد. ممنوع‌بودن خروج بیش از 24 مترمربع فرش دست‌بافت، رعایت حجاب اسلامی، توجه به قوانین خروج سکه و پول و ... از قوانین دیگر گمرک محسوب می‌شوند.

3

خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار تهران بندرعباس از سایت فلای تودی

در این مطلب، شما عزیزان را با فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، یکی از مهم‌ترین و پر‌رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های بین‌المللی ایران، آشنا کردیم. با‌توجه‌به این‌که پیش فروش بلیط قطار و هواپیما برای تعطیلات نوروز 1403 آغاز شده است، برای خرید آنلاین بلیط قطار و بلیط هواپیما به مقصد بندرعباس می‌توانید به معتبرترین مرجع آنلاین خدمات سفر در ایران یعنی سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت، علاوه‌بر امکان خرید بلیط قطار و بلیط هواپیما با ارزان‌ترین قیمت، مسافران می‌توانند یکی از هتل‌های بندرعباس را نیز به‌صورت آنلاین رزرو کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با پشتیبانی شبانه‌روزی فلای تودی ارتباط برقرار کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها