اینترنت سراسر کشور قطع می شود!

در روز آزمون از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۱ می خواهیم عکس و فایلی رد و بدل نشود. بیش از این نمی خواهیم.

اینترنت سراسر کشور قطع می شود!

رئیس سازمان سنجش گفت: به طور قاطع می گویم که نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ بدون هیچ گونه شک و شبهه ای بود. تخلفات جزئی رخ داده بود که ۶۷ نفر دستگیر شدند ولی یک مورد گزارش تقلب نه از دستگاه های امنیتی، نه از دستگاه های نظارتی و نه از سازمان سنجش بیرون نیامد. بررسی های فنی ما در سنجش نشان داد که هیچ مورد تشابه و شبهه ای وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش از طراحی پرتال های جدید برای فرآیندهای جدید آزمون های الکترونیک خبر و ادامه داد: یکی از این پرتال ها، طراحی سوال است. از تمام معلمان و اساتید دانشگاهها می خواهم که در پرتال طراحی سوال مشارکت کنند. لازمه آزمون های الکترونیک داشتن بانک سوال غنی است. پرتال طراحی سوال قابلیت کاربری راحتی دارد و هر فردی یک کارپوشه دارد و تمامی فعالیت های آن در کارپوشه ضبط می شود.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: تمامی نرم افزارهای لازم برای برگزاری آزمون های الکترونیک حتی سخت افزارهای لازم هم فراهم شده است. این سخت افزار به جای دفترچه و پاسخنامه داوطلب روی میز قرار می گیرد. این ابزار صفحه هوشمندی دارد که تنها با اثر انگشت داوطلب فعال می شود و یک سوال می آید و پاسخ انتخاب می شود و بعد سوال بعدی روی صفحه می آید.

وی گفت: پس از آزمون با یک نتیجه شفاف مواجه خواهیم شد. امنیت آزمون الکترونیک تضمین خواهد شد. صدها فعالیت حذف خواهد شد. مخازن، حمل و نقل، جمع آوری پاسخنامه، ارسال به تهران، قرائت، اسکن حذف می شود. این فعالیت هوشمندانه خواهد بود و خواهش می کنم عوامل اجرایی خود را با این هوشمندسازی وفق بدهند.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در روزی که آزمون به صورت الکترونیک برگزار شود از وزارت ارتباطات خواهیم خواست که ارتباطات را تقویت کند و اینترنت و سرعت شبکه را تقویت کند.

وی درباره موضوع قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری گفت: انتظار ما از وزارت ارتباطات این است که امنیت آزمون سراسری را به هر شکلی که می دانند فراهم کنند. در روز آزمون از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۱ می خواهیم عکس و فایلی رد و بدل نشود. بیش از این نمی خواهیم. همین الان صدها عکس در شبکه های مجازی در دنیا رد و بدل می شود که در ایران قابل دریافت نیست. برای سه و چهار ساعت این امکان را وزارت ارتباطات دارد که کد عکس را محدود کند. سامانه ای را طراحی کنند و به اپراتورهای اصلی این موضوع را ابلاغ کنند. ضمن اینکه این کار را در مقاطع مختلف پیش از این انجام داده اند.

رئیس سازمان سنجش گفت: اگر این کار انجام شود، امنیت آزمون تامین می شود و نه اینترنت قطع می شود و نه شبکه تحت تاثیر قرار می گیرد. فقط فایل های عکس را با سه ساعت تاخیر کد کنند. ما و مردم از آنها تشکر می کنیم./مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها