زخم معده را درمان کنید

در گذشته تصور می شد که رژیم غذایی می تواند باعث زخم معده و معده درد ناشی از آن شود. ما اکنون می دانیم این درست نیست. ما همچنین می دانیم که در حالی که غذاهایی که می خورید، باعث ایجاد و درمان زخم معده نمی شوند، داشتن یک رژیم سالم می تواند برای روده و سلامت کلی شما مفید باشد. به طور کلی، خوردن یک رژیم غذایی با مقدار زیادی میوه، سبزیجات و فیبر ایده خوبی است.

زخم معده را درمان کنید

مهسا انصاری-کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

عادات غذایی یک فرد نقشی تعیین کننده در درمان زخم های معده دارند. در شرایطی که برخی مواد غذایی علائم این بیماری را تشدید می کنند, برخی دیگر می توانند به ترمیم بافت معده برای دستیابی به تسکین سریع کمک کنند

هویج یکی از سبزیجاتی است که مصرف آن به بیماران مبتلا به زخم معده بسیار توصیه شده است. هویج در اشکال مختلف یک ماده غذایی فوق العاده برای کنترل ناراحتی ناشی از زخم معده مانند سوزش و بازگشت اسید است.

سیب حاوی فیبرهای غذایی و اسیدهای ارگانیک است که به عنوان تنظیم کننده برای دستگاه گوارش عمل می کنند.

موز میوه ای سرشار از نشاسته ها و ترکیبات قلیایی ساز است که پس از جذب در بدن به تنظیم ph معده کمک میکتد. مصرف این ماده غذایی می تواند به توقف زوال غشا مخاطی معده کمک کرده و زخم ها را کاهش دهد.

سیب زمینی به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی ضد اسید در نظر گرفته میشود. نشاسته های موجود در سیب زمینی به همراه فیبر و آنتی اکسیدان ها به بهبود بهینه سازی گوارش کمک کرده و نقش کلیدی در فواید این ماده غذایی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها