برف و کولاک و باد و باران در راه است! - هشدار نارنجی صادر شد

سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی نسبت به اثرات فعالیت سامانه بارشی با بارش برف ، باران ، باد و کولاک در کشور صادر کرد.

برف و کولاک و باد و باران در راه است! - هشدار نارنجی صادر شد

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناس هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی کشور نسبت به اثرات فعالیت سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرد.

خانم کبری رفیعی گفت: سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی نسبت به اثرات فعالیت سامانه بارشی با بارش  برف ، باران ، باد و کولاک در کشور صادر کرد.

به گفته کارشناس هواشناسی، بر اساس این هشدار ابتدا مخاطرات جوی شامل بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات ، مناطق سردسیر بارش برف در استان های ایلام و شمال خوزستان روی می دهد.

او می گوید: فعالیت این سامانه در روز دوشنبه برای استان های «چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان» و سه‌شنبه برای استان‌های «کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق غربی اصفهان و شمال و غرب سمنان» از نوع باران و برف، رخداد مه، کولاک برف و کاهش دید پیش بینی می شود.

 او گفت: این استان ها با اثرات مخاطره آمیزی همچون «اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز» مواجه می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها