بیسکویت؛

یک میان وعده رایج ولی ناسالم

ترکیب شکر، آرد گندم و چربی هیدروژنه در مجاورت حرارت، بافت خوش طعم و بو و البته موذیانه‌اى را تولید میکند که در قالب بیسکوئیت میشناسیم.

یک میان وعده رایج ولی ناسالم

آیا میدانید ترکیبات بیسکوییت از چیست؟

 

آرد گندم تصفیه شده: که کربوهیدرات ساده، کم فیبر و پر کالرى است.

 آرد گندم یکى از عوامل ایجاد نوسانات قندخون است. این نوسانات بتدریج و در طى زمان میتواند خطر ابتلاء به دیابت نوع دو را افزایش دهد. 

 

شکر: بیسکوئیت پر از شکر و در نتیجه منبعى پرکالری محسوب میشود. 

چربى هیدروژنه: زمانیکه چربى هیدروژنه یا چربى اشباع نشده در مجاورت حرارت بالا قرار گیرد، تبدیل به نوعى خطرناک از چربى بنام " چربى ترانس" میشود. این چربى بافت مناسبى به بیسکوئیت، برخى انواع کیک و کوکى میدهد و به عنوان نگهدارنده، عمر این مواد را براى عرضه در فروشگاه زیاد می‌کند. اما در مقابل عمر انسان‌ها با مصرف این چربى، کوتاه میشود

 این چربى یکى از عوامل ایجاد فراموشى و مشکلات مرتبط با حافظه است. اضافه وزن و خطر ابتلاء به بیمارى هاى قلبى-عروقى را افزایش داده و به علت نوسانات قند خونى که این نوع چربى ایجاد میکند، خلق و خوى افراد مورد هدف قرار می‌گیرد و به عصبانیت‌هاى آنى و گرسنگى‌هاى عصبى منجر میشود. 

ترکیب این سه ماده در مجاورت حرارت، بافت خوش طعم و بو و البته موذیانه‌اى را تولید میکند که در قالب بیسکوئیت میشناسیم. 

 

مشکل دیگرى که مصرف بیسکوئیت ایجاد میکند، ورود کالرى شوک‌آورى ست که وارد بدن شما میشود بدون اینکه حواستان به تعداد بیسکوئیت‌هایى که در دهان میگذارید، باشد!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها