آیا تعدادی از داغداران متروپل مجید عبدالباقی را کشتند؟

زمزمه‌های بازداشت یکی از وکلای خانواده جانباختگان متروپل به گوش می‌رسد. کسی که فرزند خودش نیز که به عنوان نیروی اداری در متروپل کار می‌کرد در فاجعه متروپل قربانی شد. 

آیا تعدادی از داغداران متروپل مجید عبدالباقی را کشتند؟

وقتی ساعت دو ظهر یکم مردادماه مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی سازنده متروپل در پارکینگ خانه‌اش واقع در مجتمع ایرانیان درآبادان به رگبار بسته شد، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد در میان افراد بازداشت شده نام برخی از خانواده‌های جانباختگان متروپل هم به چشم بخورد.

 

هفت صبح نوشت: در دو روز اول که افرادی توسط پلیس دستگیر شدند نام مردی به نام ش.د نیز در میان بازداشت شدگان به چشم می‌خورد که گفته می‌شد او به افرادی پول داده و آنها را اجیر کرده تا مجید عبدالباقی را به قتل برسانند.

صحت و سقم این ماجرا هنوز مشخص نیست و خبر از اختلافات قبلی در این پرونده داده می‌شد تا اینکه زمزمه‌های بازداشت یکی از وکلای خانواده جانباختگان متروپل به گوش رسید. کسی که فرزند خودش نیز که به عنوان نیروی اداری در متروپل کار می‌کرد در فاجعه متروپل قربانی شد. ر.د چند روز پیش خبر بازداشتش در فضای مجازی منتشر شد اما در تماس هفت‌صبح با او، خودش گفت که خبر بازداشت صحت ندارد و در حد سوال و جواب بوده است.

اما روز گذشته ولید عرفاویان، وکیل حدود ۲۰ نفر از خانواده‌های جانباختگان متروپل و همچنین ر. د، به هفت‌صبح درباره جزئیات این بازداشت گفت:« آقای ر.د که خودشان از خانواده‌های جانباختگان متروپل و وکیل‌ خانواده‌ها هستند به اتهام معاونت در قتل به مدت یک ماه برایشان قرار بازداشت موقت صادر شده است. در این مدت تحقیقات درباره صحت و سقم این موضوع وجود دارد.» این وکیل دادگستری درباره این که چه کسی این اتهام را به ایشان وارد کرده است نیز می‌گوید:

« شواهد براساس اقرارهای افرادی است که تیراندازی کرده بودند و گفته‌اند ما نیز توسط ایشان و ش.د اجیر شده بودیم. البته که رسیدگی و تحقیقات درباره این ادعا در جریان است.» عرفاویان درباره نسبت ر. د با ش. د نیز می‌گوید:« این افراد در واقع هر دو به نوعی عموزاده و از خانواده‌های سرشناس آبادان هستند.» اما در بین بازداشت شدگان نام برادر یکی دیگر از جانباختگان متروپل نیز به چشم می‌خورد. ط.ص نیز به همین جرم معاونت در قتل مرد مسلمان در بازداشت است. برادر او نیز از جانباختگان متروپل بوده است.

دادگاه متروپل علنی برگزار می‌شود

همچنین ولید عرفاویان درباره دادگاه فاجعه متروپل نیز می‌گوید:« من درباره این که در این پرونده انتقام‌گیری شخصی در میان بوده یا خیر نمی‌دانم، ولی دلیلی برای این عمل نبوده چون قرار است دادگاه مقصران متروپل در یک سالن بزرگ به صورت علنی در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم مردادماه امسال برگزار شود و حتی برادر یکی از این جانباختگان خودش به دنبال کارهای قضایی و تشکیل دادگاه برای مقصران این حادثه بود.»

مجید عبدالباقی یکی از سهامداران متروپل و مدیر رستوران‌های زنجیره‌ای در آبادان با شلیک ۶ گلوله که دو گلوله به قلب و کلیه‌اش اصابت کرد، در روز اول مردادماه به قتل رسید. چند نفر روز بعد دستگیر شده و اعلام کردند اجیر شده بودند. برخی این ماجرا را به فاجعه متروپل مربوط می‌دانند که ظهر روز دوشنبه ۲خرداد ۱۴۰۱ برج متروپل در خیابان امیرکبیر (امیری) واقع در مرکز آبادان ریزش کرد و جان ۴۳ شهروند را گرفت و ۳۷ نفر نیز راهی بیمارستان شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها