دُز اول واکسن و تاثیر آن در بدن

یکی از عواملی که موجب شده میزان ابتلا در کشور روند افزایشی به خود بگیرد. افرادی هستند که واکسن به آنها تزریق شده و گمان می کنند که مبتلا نمی شوند و به همین علت موارد بهداشتی لازم را رعایت نمی کنند.

مجتبی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا، وضعیت شهرستان کوهدشت قرمز شده و همچنان اوضاع ناپایدار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری بوده و مبتلایان نیز آمار افزایشی دارند.

بیرانوند گفت: برداشت بنده این است که اگر کسی یک مرحله واکسن تزریق کرده فکر می‌کند که دیگر کرونا نمی‌گیرد اما این فرضیه رد شده و همچنان باید از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

فرماندار کوهدشت تاکید کرد: متاسفانه بیشتر مردم دیگر از ماسک استفاده نمی‌کنند و به مرور زمان آمار ماسک کاهشی شده است.

وی با بیان اینکه به سبب برگزاری جشن عروسی در منازل، اجازه فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت را صادر کردیم، افزود: برگزاری مراسم عروسی در خانه با توجه به شرایط موجود بسیار خطرناک بوده ولی در تالارها با تعداد کم و حضور بازرسان انجام می‌شود که به ماه‌های محرم و صفر نزدیک می‌شویم و تالارها تعطیل می‌شود.

بیرانوند یادآور شد: جنازه‌ها ساعت ۱۹ به بعد تحویل می‌شود و ابتدا باید خانواده متوفی تعهد یدهد که مراسم برگزار نمی‌کنند و پس از آن روال کار طی شود. در شهر ۴ نفر از دستگاه‌های مختلف ازجمله فرمانداری و در روستاها، بخشدارها به منزل بازماندگان می‌روند و ضمن عرض تسلیت، درخواست می‌کنند که مراسم برگزار نکنند.

فرماندار کوهدشت بیان کرد: از چند وقت پیش مداحی‌ها و چاپ اعلامیه فوت توسط چاپخانه‌ها را ممنوع کرده‌ایم و در فضای مجازی نیز کسانی که اقدام به انتشار اعلامیه کنند، توسط پلیس فتا برخورد می‌شود.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها